حاشیه نگاری مراسم معارفه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
شناسه : 3073
13
مراسم معارفه طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت امروز با حاشیه های جالبی چون حضور ١٥ درصدی نماینده های مجلس آن هم در یک روز تعطیل کاری و سخنان جالب توجه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همراه بود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، صبح امروز دوشنبه مراسم معارفه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با حضور سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این سازمان برگزار شد.
اگر از محیط کوچک این سازمان برای اجرای مراسم معارفه بگذریم که این هم به گفته مسئول روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران با درخواست نمایندگان برای دیدن از این سازمان برگزار شد، حاشیه های جالبی را هم این مراسم به همراه داشت.
بیش از ٥٠ نماینده مجلس از فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف آن هم در روز تعطیلی کاری مجلس شورای اسلامی در این مراسم معارفه حضور یافتند. در حالی که مجلس درحال گذراندن تعطیلات تابستانی است و تقریبا همه نمایندگان در حوزه های انتخابی خود مشغول فعالیت هستند اما ٥٠ نماینده و روسای دو کمیسیون بهداشت و اجتماعی در جلسه معارفه موهبتی حاضر شدند.
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت با وجود حضور تعداد ۵۰ نماینده در مراسم معارفه گفت: حضور این همه نماینده مجلس بیانگر ارتباط خوب معاون امور پارلمانی وزارت بهداشت و مدیرعامل فعلی سازمان بیمه سلامت با نمایندگان است که باید از آن استفاده کرد.
وزیر بهداشت درعین حال گفت که موهبتی مجلس را خانه خود می داند و مانند قبل مرتبا به مجلس می رود چون برای امور خود در سازمان بیمه سلامت به مجلس نیاز دارد.
طاهر موهبتی مدیرعامل معرفی شده سازمان بیمه سلامت هم که بعنوان آخرین سخنران پشت تریبون رفته بود، با طنز سخنان خود را آغاز کرد و در صحبت هایش گاه و بیگاه فضای جلسه را تلطیف کرده بود.

**معرفی یک غیرپزشک در صدر سازمان بیمه سلامت از اقدامات خوب وزیر بهداشت است
یکی دیگر از موارد قابل توجه جلسه امروز معارفه، اظهارات عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است که حضور همه نمایندگان از همه فراکسیون ها در این مراسم معارفه را نشان دهنده رضایت از معاونت پارلمانی وزارت بهداشت و مدیرعامل فعلی سازمان بیمه سلامت دانست و گفت: کار خوب وزیر این است که در صدر بیمه سلامت یک غیرپزشک قرار داد؛ در کشورهای دیگر حتی وزیر را یک غیرپزشک می گذارند اما اینجا یک جراح را به سمت رئیس دانشگاه منصوب می کنند که از ۸ صبح تا ساعت ٢ کار جراحی دارد و بعد از آن هم دیگر نای نشست پشت صندلی ریاست خود را ندارد.
وی افزود: به وزیر گفتم روسای دانشگاه پزشکی را غیرهیات علمی و حتی از دندانپزشکان، داروسازان و پزشکان عمومی انتخاب کند و این موضوع را هم در مجلس و هم در شورای عالی نظام پزشکی پیگیری خواهم کرد.
وی افزود: وقتی به رییس دانشگاه زنگ می زنیم می گوید در اتاق عمل است و اینجا مردم هستند که ضرر می کنند .

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.