توسعه پوشش استانی در اولویت
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
شناسه : 2638
9
در نشست مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با قائم مقام سازمان صدا و سیما بر افزایش پوشش فرستنده های تلویزیونی این استان تاکید شد.
پ
پ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: پوشش تلویزیونی استان خراسان شمالی ۸۵ درصد و نزدیک به میانگین کل کشور است اما با تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل ملی و استانی این پوشش به بالای ۹۰ درصد تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم افزود: شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان خراسان شمالی مانند برخی استان های کوهستانی کشور برای سیگنال رسانی بسیار سخت و پیچیده است و توسعه فرستنده های تلویزیونی با اولویت بندی و همکاری مجمع نمایندگان استان سرعت خواهد یافت.
وی گفت: نصب و راه اندازی ۵۰ ایستگاه فرستنده در خراسان شمالی تا پایان سال در دستور کار است که با کمک مجمع نمایندگان استان در تامین بودجه  امید است به بهره برداری برسند.
قائم مقام رسانه ملی خاطرنشان کرد : در همه کشورها طرح تبدیل آنالوگ به دیجیتال از طرح های ملی محسوب می شود و برای آن اعتبارات ملی در نظر می گیرند اما رسانه ملی با اعتبارات خود و به ابتکار دکتر علی عسکری در زمانی که معاون فناوری رسانه سازمان صدا و سیما بودند، از سال ها قبل این طرح بزرگ را کلید زد و توسعه داد.
آقای موسوی مقدم گفت: مرکز صداوسیمای استان خراسان شمالی به لحاظ فنی و امکانات از مراکز سرآمد سازمان صدا و سیما محسوب می شود و آثار خوب و فاخر بومی و محلی در این مرکز احیاء و تولید شده است.
قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به تولیدات خوب مرکز استان خراسان شمالی گفت: تولید برنامه های فاخر با هدف احیای فرهنگ بومی و محلی منطقه از جمله موسیقی نواحی و محلی از جمله اقدامات ماندگار در این استان است.
در این نشست که معاون فناوری رسانه و معاون امور مجلس و حقوقی سازمان صدا و سیما نیز حضور داشتند، آقایان علی اکبری رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی و نماینده مردم بجنورد و مانه و سملقان و جاجرم، علی قربانی نماینده بجنورد، عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و هادی قوامی نماینده اسفراین هر یک به طور جداگانه با برشمردن اهمیت توجه رسانه ملی به توسعه پوشش تلویزیونی در استان خراسان شمالی بر کمک مجمع نمایندگان استان برای اجرای طرح های رسانه ملی در مرکز صداوسیمای خراسان شمالی تاکید و اعلام آمادگی کردند.
سلسله نشست های رسانه ملی با مجمع نمایندگان استان ها در مجلس شورای اسلامی برای توسعه و ارتقای فعالیت های مراکز استان های سازمان صدا و سیما و هم اندیشی با نمایندگان از جمله نشست هایی است که نخستین آنها با مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی آغاز شد.
دوشنبه ۸ شریور ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.