تلاش مجلس برای حذف قوانین دست و پاگیر و احیای قوانین مترقی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
شناسه : 732
9
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس در زمینه قانونگذاری فعالانه تلاش دارد، بنای رابطه دولت و مجلس در حوزه سیاسی را تعامل دانست و تصریح کرد: مسائلی که در دولت قبل بود، در این دوره وجود ندارد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به روز مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در حوزه قانونگذاری فعالانه تلاش دارد؛ مخصوصا از جهت اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و بنابراین، قوانین دست و پا گیر را حذف و قوانین مترقی را احیا خواهد کرد و اگر قانون جدیدی لازم باشد، آنها را به تصویب می‌رساند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه نظارت نیز مجلس وظیفه خود را انجام داده و برای نخستین بار کمیسیون اجتماعی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل مشکلات کارگران مخابراتی و دانشگاه آزاد برخورد کرد و پرونده سازمان تامین اجتماعی را نیز پس از تحقیق و تفحص به دادگاه فرستاد. بنابراین، هر جا لازم باشد مجلس وظیفه نظارتی خود را به صورت قوی و محکم انجام خواهد داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در خصوص رابطه قوه مقننه با قوای دیگر توضیح داد: رابطه مجلس نهم و دولت یازدهم در بهترین شرایط قرار دارد. در طول ۳۵ سال بعد از انقلاب، رأی بی‌سابقه‌ای به کابینه دکتر روحانی داد لذا تعامل مطلوبی بین مجلس، دولت و قوه قضاییه وجود دارد.

وی ادامه داد: گاه برخی بی‌دقتی‌ها باعث میشود مردم اینگونه برداشت کنند که تعامل بین دولت و مجلس مطلوب نیست درحالی‌که تعامل خوبی بین دولت و مجلس برقرار است و مجلس در جهت کمک به دولت در راستای تامین و بهبود معیشت مردم، بهبود اقتصادی، کمک به افزایش سطح درآمد مردم، کمک به تولید و کمک به افزایش اشتغال گام برخواهد داشت.

عزیزی با اشاره به رویکردهای سیاسی در قوای مجریه و مقننه تصریح کرد: اکثریت مجلس نهم اصولگراست؛ دولت هم اگرچه اصولگرا نیست ولی با اصولگرایان بد نیست. دولت باتدبیری است که تعامل با مجلس را پیگیری می‌کند، ضمن آنکه مجلس هم به دنبال تعامل با دولت است.

وی بیان کرد: مجلس و دولت به دنبال ایجاد فضای آرام هستند. مجلس از گفتگوهای ۱+۵ حمایت می‌کند همانطور که مقام معظم رهبری حمایت کردند؛ مجلس از دولت در زمینه طرح‌های اقتصادی جهت افزایش درآمد مردم، کاهش تورم، افزایش سطح اشتغال و حمایت از تولید پشتیبانی می‌کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بنای رابطه دولت و مجلس در حوزه سیاسی تعامل است، اختلاف را جدی ندانست و گفت: مسائلی که در دولت قبل بود، در این دوره وجود ندارد و مشکلات، جدی نیست.

 

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.