تغییر فرهنگ سوغاتی در مشهد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
شناسه : 1860
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم قدرت خرید اجناس ایرانی را ندارند و به سراغ کالاهای چینی می‌روند. اگر معیشت آنان تامین شود، به سراغ این کالا‌ها نمی‌روند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه اگر معیشت مردم تامین شود، به سراغ کالاهای چینی نمی‌روند، اظهار کرد: با جلوگیری از ورود کالاهای چینی، تامین معیشت مردم و ایجاد شرایط مناسب برای تولیدات ملی و داخلی، می‌توان از گرایش مردم به کالای چینی پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: به تبع اگر یک کالای ایرانی ارزان و با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، به سراغ کالای چینی نمی‌روند در صورتی‌که اگر تولیدات داخلی را زیاد، مرغوب و ارزان کنیم، مردم به سراغ کالاهای ایرانی می‌روند.

ناظر بر شورای اشتغال کشور پیرامون انتشار این خبر که ۷۰ درصد سوغات خراسان چینی است، تصریح کرد: در حقیقت مردم نسبت به فرهنگ و مذهب خوب تعصب خاصی دارند، اما به دلیل اینکه قدرت خرید ندارند و می‌خواهند سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنند، به سراغ کالاهای چینی می‌روند.

*جلوگیری از ورود کالای چینی با پرداخت وام به تولید کنندگان داخلی

رئیس کمیسیون برنامه بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: با پرداخت وام به مردم برای اینکه بتوانند معیشت مناسبی داشته باشند و پرداخت وام به تولید کنندگان برای تولید بیشتر و ارزان تر محصولات ایرانی می‌توان از ورود کالای چینی پیشگیری کرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به نحوه نظارت نظام و دولت بر سوغات چینی خراسان رضوی و کالای چینی افزود: نمی‌توان در قالب یک نهاد و ارگان خاص، بر خرید و فروش کالاهای چینی نظارت کرد، زیرا ما نمی‌توانیم برای خرید کالا توسط مردم، سلیقه‌ای عمل کنیم.

دکتر عزیزی تاکید کرد: با تهدید و توبیخ اذهان عمومی برای جلوگیری از خرید کالاهای چینی، نمی‌توانیم نتیجه مناسب و بازتاب مناسبی داشته باشیم و تنها راه مقابله برای جلوگیری از ورود کالاهای چینی به ایران، تولید محصولات داخلی مرغوب و ارزان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نمی‌توان مصوبه خاصی برای انتخاب نوع کالاهایی که مردم مصرف می‌کنند، تعیین کرد، چون این امر منطقی نیست.

 

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.