تسهیلات بانک‌ها به سمت ازدواج جوانان هدایت شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۸
شناسه : 2374
12
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم هماهنگی مسئولان در اولویت بندی مشکلات جامعه تصریح کرد: تسهیلات در جامعه باید به سمت حل مشکلات جوانان از جمله ازدواج، هدایت شود. عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به عدم اولویت بخشی تسهیلات قرض الحسنه به امر ازدواج اظهار کرد: متاسفانه با تمام اهمیت و .
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با اشاره به عدم اولویت بخشی تسهیلات قرض الحسنه به امر ازدواج اظهار کرد: متاسفانه با تمام اهمیت و تبلیغاتی که پیرامون اولویت ازدواج جوانان در کشور وجود دارد، همتی در مورد اولویت بخشی اعتباراتِ بانکی به این منظور مشاهده نمی‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در اختصاص تسهیلات به جوانان افزود: دولت، نهادهای نظارتی و مجلس باید عملکرد بانک‌ها را بررسی کنند تا مشخص شود منابع بانک‌ها چقدر صرف اولویت‌های جامعه می‌شود، زیرا اکنون بیشتر این منابع، صرف اولویت‌های نه چندان مهم می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نبود عدالت در پرداخت تسهیلات در کشور تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خودرو، تحت شرایطی انجام گرفت که گرچه منابع پرداخت تسهیلات وام ازدواج با سایر تسهیلات متفاوت بوده و از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها است اما این تسهیلات می‌توانست به نحوی مقتضی، به امر مهم‌تر ازدواج اختصاص یابد، ضمن اینکه در همین پرداخت، نیز عدالت به طور کامل رعایت نشد. زیرا تمامی اقشار جامعه اعم از کشاورزان، صنعت‌گران صاحبان کارگاه‌های تولیدی کوچک و قشر عظیمی از جامه از دریافت آن محروم بودند و فقط برخی افراد که شرایط خاصی را احراز می‌کردند از آن بهره‌مند شدند. در صورتی که جامعه با رکود مواجه است و رقم این تسهیلات که با پشتوانه بانک مرکزی پرداخت شد، می‌توانست با برنامه‌ریزی دقیق به سایر افراد پرداخت شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ناهماهنگی در تعریف اولویت‌ها و عدم درک صحیح از شرایط جامعه را از مشکلات مهم سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزانِ کشور عنوان و خاطرنشان کرد: برخی سیاست‌گذاران اقتصادی در کشور علی‌رغم پی بردن به اولویت اول جامعه ایران، معلوم نیست بر اساس کدام منطق تسهیلات بانک‌ها را به سمت دیگری منحرف می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اختصاص تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به خرید خودرو، امروز فروش خودرو در جامعه ما در اولویت بالاتری از ازدواج قرار گرفته و این در حالی است که عده بی‌شماری از جوانان چشم انتظار وامی کمتر از این هستند تا زندگی خود را آغاز کنند.

عزیزی در خاتمه با بیان این اینکه حل مشکلِ ازدواجِ جوانان، حل مشکل اساسی جامعه است تصریح کرد: آنچه مسلم است در کاهش سن ازدواج، مسئولان و خانواده‌ها نقش موثری دارند، بنابراین ضرورت حمایت همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای فرهنگی برای ازدواج به موقع جوانان بیشتر احساس می‌شود.

یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.