تردد لجام‌گسیخته موتورسواران در پیاده‌رو و خیابان‌های تهران
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۵۹
شناسه : 1992
17
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از جولان موتورسواران متخلف در سطح شهر تهران، گفت: به دلیل اینکه مسئولان ذی‌ربط با راکبان متخلف موتور سیکلت با جدیت برخورد نمی‌کنند این افراد خود را موظف به رعایت قانون نمی‌دانند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تردد بی ضابطه موتور سواران متخلف در سطح خیابان و پیاده روها، افزود: سبقت‌های خطرناک در خیابان، عبور از پیاده راه‌ها و  رانندگی با سرعت بالا از حرکات ناهنجار موتورسوران متخلف در سطح شهر است.

 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت برخورد نیروی انتظامی با راکبان متخلف موتورسیکلت تاکید کرد و گفت: موتوسواران با حرکات غیرقانونی و تضییع حقوق عابران و رانندگان از هر معبری به سهولت عبور می کنند لذا نیروی انتظامی باید با افرادی که با سرپیچی کردن از قوانین قصد سلب آرامش شهروندان را دارند به صورت جدی برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ساماندهی موتورسواران در کلانشهر تهران، گفت: لازم است با ساماندهی موتورسواران، اجازه تردد به آنها در هر نقطه‌ای از سطح شهر داده نشود چون آلودگی صوتی و زیست محیطی زیادی ایجاد می کنند.

قانون واژه‌ای بی‌معنا برای موتورسواران متخلف

وی تصریح کرد: متولیان باید برای کاهش آلودگی هوای تهران، نظارت بیشتری بر تردد موتورسیکلت‌ها داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه قانون واژه‌ای بی‌معنا برای موتورسواران متخلف است، تاکید کرد: این افراد چون به هیچ قانونی پایبند نیستند در معابر عمومی و پیاده‌راه‌ها جولان می‌دهند و به خاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی تصادفات منجر به فوت زیادی را رقم می‌زنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، عنوان کرد: از آنجایی که موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیه پرخطر است لذا معضل تخلفات موتورسواران به مسئله‌ای مهم و حیاتی تبدیل شده در حالیکه چاره اندیشی و برخورد قاطع از سوی مسئولان ذیربط دیده نمی‌شود.

ضرورت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های بنزینی را در کاهش آلودگی هوای تهران مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه موتورسیکلت‌های بنزینی در آلودگی هوای شهر تهران نقش دارند لذا بهتر است موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورسیکلت های بنزینی شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی باید با راکبانی که گواهینامه ندارند به شدت برخورد کنند چون استفاده از موتورسیلکت نیازمند گرفتن گواهینامه از مراجع ذی صلاح است.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، تصریح کرد: اگر نیروی انتظامی  با جدیت با راکبان موتورسوار برخورد کنند قطعا قوانین را رعایت می‌کنند لذا چون مسئولان ذی‌ربط با آنها به جدیت برخورد نمی‌کنند پس خود را موظف به پیروی از قوانین نمی دانند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم آمادگی دارم که با نیروی انتظامی در جهت ساماندهی و سازماندهی راکبان موتورسوار شهر تهران همکاری کنم.

 

سه شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.