تجلی «پزشک خانواده» با مدیریت سازمان نظام پزشکی میسر است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
شناسه : 525
9
دکتر عزیزی : منتخب انتخابات نظام پزشکی: اصل طرح «پزشک خانواده»، مدت ۱۷ سال متاسفانه معطل مانده است باید با ارائه راهکارهای منطقی و مفید و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی متخصصان برای این طرح برنامه ریزی کرد و همچنین بودجه لازم و کافی ابتدا تعیین شود و همزمان فرهنگ سازی در بین مردم و جامعه پزشکی انجام گیرد.
منبع : ایلنا
پ
پ

با توجه به اینکه سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمند‌ترین سازمان غیردولتی متشکل از نخبگان و متخصصان حوزه سلامت همواره مطرح بوده است، بهترین جایگاه را برای اجرایی شدن طرح بزرگ «پزشک خانواده» را دارا است.

عبدالرضا عزیزی، ضمن پیشنهاد متولی شدن سازمان نظام پزشکی برای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده افزود: حضور متخصصان این حوزه و همچنین توجه به اصل ۴۴ و فرمایش مقام معظم رهبری در واگذاری امور به بخش خصوصی بهترین شرایط را برای اینجایگاه به عنوان اعطای مسئولیت به عنوان مجری طرح پزشک خانواده را به اثبات می‌رساند و من پیشنهاد می‌کنم، سازمان‌ها، نهاد‌ها و همچنین وزارت بهداشت نسبت به این موضوع بررسی نموده و تلاش نمایند کار تخصصی سلامت را به متخصصین این امر واگذار کنند و در پی آن با همراهی و تعامل با سایر دستگاه‌ها مسیر روشن اجرایی شدن طرح به عنوان نقطه عطف شکوفایی حوزه سلامت و رفع مشکلات حاضر گام بردارند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نظام سلامت ما هم اکنون به عنوان بخش بسیار پر اهمیت مطرح است و‌‌ همان طور که مقام معظم رهبری هم بر تسریع در ارایه خدمات و رفع مشکلات مردم در این حوزه تاکید داشته‌اند ضروری است که طرح «پزشک خانواده» هر چه سریع‌تر نه در حد شعار و برنامه ریزی‌های ابتدایی، بلکه با حضور متخصصان و طی برنامه مدون برای مثال از استانهایی در شرایط پایین اقدام و به مرحله عملیاتی برسد.

وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه طرح پزشک خانواده به مدت ۱۷ سال مطرح اما به تعویق افتاده و اگر بخواهیم مثل هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل نشود چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید عنوان کرد: اصل طرح مدت ۱۷ سال متاسفانه معطل مانده است باید با ارائه راهکارهای منطقی و مفید و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی متخصصان برای این طرح برنامه ریزی کرد و همچنین بودجه لازم و کافی ابتدا تعیین شود و همزمان فرهنگ سازی در بین مردم و جامعه پزشکی انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو ضمن انتقاد از اینکه نخبگان به عنوان سرمایه‌های کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند، نباید از دغدغه مسایل مالی و اقتصادی به کشورهای دیگر مهاجرت کند عنوان کرد: عدم تعادل در خصوص ارایه دستمزدهای شایسته،
تعرفه گذاری نامعقول که اصولا باید به عهده سازمان نظام پزشکی گذارده می‌شد، موجب می‌شود که متخصصین این سرزمین در این شرایط ناچار به ترک کشور و خدمت به کشورهای دیگر شوند! باید شرایط را مهیا سازیم که این قشر که تحصیلکردگان همین کشور و سرمایه‌های ملت هستند در کشورخودمان به خدمت مردم بپردازند.

نماینده مردم شیروان افزود: تعرفه گذاری باید توسط سازمان نظام پزشکی انجام شود و این موضوع که از شرح وظایف سازمان خارج شد پدیده زیرمیزی و مواردی از این دست را به وجود آورد.شکی نیست، در صورتی که طرح پزشک خانواده به مرحله اجرایی برسد و در شرایط عادلانه در تمامی استان‌ها توسعه یابد، ضمن فرهنگ سازی در بین جامعه، نظام سلامت ما آینده بسیار روشنی خواهد داشت. باید همه نیروهای مرتبط با حوزه سلامت، متمرکز و همدل برای اجرایی شدن طرح گام بردارند و بتوانند از قدرت خود در راستای تحقق این طرح که کاملا به نفع مردم، حوزه سلامت و همچنین جامعه پزشکی است گام بردارند.

وی در خاتمه همچنین در مورد کاندیداتوری وی جهت کسب ریاست سازمان نظام پزشکی خاطر نشان کرد: با توکل به خدا، در این رقابت حضور می‌یابم اما در ‌‌نهایت نیت خدمت به مردم و جامعه پزشکان است و امیدوار هستم که با همدلی اعضاء دوره‌ای بسیار شکوفا و پویا برای سازمان نظام پزشکی را شاهد خواهیم بود.ضمن اینکه من اگر به عنوان ریاست سازمان نظام پزشکی انتخاب شوم برای نخستین بار در سازمان نظام پزشکی یک پزشک عمومی به عنوان رییس سازمان نظام پزشکی انتخاب می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.