تا سال ۱۴۱۵ایران سالمند می‌شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
شناسه : 2980
18
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این‌که حدود ۹ میلیون سالمند در ایران داریم، گفت: اگر با رشد ملایم ۱٫۳ درصد زاد و ولد، به جلو برویم در سال ۱۴۱۵، چهارده درصد مردم ما سالمند می‌شوند.
پ
پ

به گزارش ایران پزشک، عبدالرضا عزیزی، رفتن جامعه به سوی سالمندی را نکته مثبتی دانست و اظهار کرد: این در واقع بدان مفهوم است که سطح بهداشت، امکانات و مسائل فرهنگی ما بالا رفته و مردم زیاد عمر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که سالمندی سه مرحله دارد، عنوان کرد: از سن ۶۰ تا ۷۴ سال را سالمند جوان، از ۷۴ تا ۸۴ سال را میانسال و از ۸۴ سال به بعد را مسن می‌گویند؛ به همین دلیل ما برای این سه دوره می‌توانیم برنامه ریزی کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این‌که حدود ۹ میلیون سالمند در ایران داریم، بیان کرد: اگر با رشد ملایم ۱٫۳ درصد زاد و ولد، به جلو برویم در سال ۱۴۱۵، چهارده درصد مردم ما سالمند می‌شوند و در سال ۱۴۲۵، ۲۲ درصد مردم سالمند می‌شوند؛ یعنی خیلی زودتر از جهان. چون الان یازده درصد مردم جهان سالمند هستند و در سال ۲۰۵۰، ۲۲ درصد مردم جهان سالمند می‌شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این‌که باید برای جمعیت سالمند، برنامه ریزی داشته باشیم، تصریح کرد: اولا باید در تمام ایران این فرهنگ را جا بیاندازیم که سالمند کسی نیست که مشکلات روحی و روانی و مشکلات جسمی دارد و نمی‌تواند از خودش مراقبت کند و منزوی است؛ البته ممکن است بر اثر کهولت سن مشکلاتی را داشته باشند، ولی ما باید این‌ها را از بین ببریم.

عزیزی در پایان در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: از طرفی پیشگیری مقدم بر درمان است و ما باید برای کسانی که به سوی سالمندی می‌روند برنامه داشته باشیم تا میزان بیماری‌های آن‌ها کمتر شود.

 

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.