بیکاری منشأ بروز آسیب های اجتماعی/ تقسیم عدالت در توسعه شهری، حاشیه نشینی را کاهش می‌دهد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
شناسه : 2774
16
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری، منشأ بروز تمام آسیب های اجتماعی است که هر چه سریعتر باید راه حلی برای این معضل اتخاذ شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بیکاری، منشأ بروز تمام آسیب های اجتماعی است که به دنبال آن حاشیه نشینی، سرقت، تکدی گری، قاچاق، کودک فروشی، طلاق و غیره، راه خود را در جامعه بازکرده اند.

وی تصریح کرد: معضل بیکاری در بخش حاشیه نشینی نیز اثرات جبران ناپذیری را در افزایش آسیب های اجتماعی به دنبال داشت، به طوری که با عدم تقسیم عدالت توسعه شهری در شهرهای کوچک و روستاها، افراد برای پیشرفت و به دست آوردن شغل مناسب راهی کلان شهرها شدند.
عزیزی ادامه داد: متمرکز شدن امکانات در شهرهای بزرگ و تنوع اشتغال موجب شد تا افراد با ورود به کلان شهرها در رویای زندگی بهتر دچار چالش های شدید و مشکلات جدیدتری از جمله اجاره بهای گران و تراز نبودن دخل و خرج شده، در نهایت برای فرار از گرانی، به حاشیه شهرها مهاجرت کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید بدانند که بی انگیزگی افراد، خطرات ورود به ناهنجاری ها و خلاف را افزایش می دهد و این مشکل حل نخواهد شد، مگر اینکه هر چه سریعتر عدالت توسعه شهری در تمامی شهرها اجرا شود.

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.