«بیکاری» عامل بروز آسیب‌های اجتماعی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
شناسه : 3183
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان این که «بیکاری» عامل بروز آسیب‌های اجتماعی است، هدف ایجاد «اورژانس اجتماعی» را پیشگیری و مداخله در آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و پوشش بیمه‌ای خدمات روان شناختی و مشاوره‌ای را گامی مثبت در جهت پیشگیری و درمان اختلالات روانی دانست.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، درباره اورژانس (فوریت) اجتماعی، اظهار داشت: مشکلاتی در خانواده‌ها وجود دارد که بر اساس آن دختر خانواده، خانه را ترک می‌کند و با هواپیما، قطار یا اتوبوس به شهر دیگری می‌رود. کارشناسان بهزیستی تحت عنوان اورژانس اجتماعی در گلوگاه‌ها منتظر چنین افرادی هستند. همان طور که مافیا دنبال جذب این افراد در گروه‌های فاسد خود هستند، کارشناسان اورژانس اجتماعی نیز این افراد را شناسایی می‌کنند و مانع از حضور آن‌ها در دام این افراد می‌شوند.
وی افزود: یکی دیگر از خدمات اورژانس اجتماعی ویژه افرادی است که در محل زندگی‌شان احتمال تعرض وجود دارد. این افراد در معرض آسیب توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی به مراکز نگهداری هدایت می‌شوند. اگر شرایط خانه این افراد برای زندگی مساعد شد به خانه بازگردانده می‌شوند و اگر نباشد در همان جا نگهداری می‌شوند. به این وسیله می‌توان از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری یا در آن‌ها مداخله کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا از نرخ شیوع آسیب‌های اجتماعی در حوزه انتخابیه شیروان آماری در دست است یا خیر، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در همه جای ایران وجود دارد. «بیکاری» یکی از آسیب‌های اجتماعی و عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر نظیر «اعتیاد»، «طلاق» و آسیب‌های «اخلاقی» است. بنابراین یکی از عواملی که می‌تواند میزان بروز آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد، ایجاد اشتغال برای جوانان است که آن‌ها را سرگرم می‌کند و از عوارض ناشی از بیکاری نجات می‌دهد.

۲۴ مهر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.