بیمه کارگران ساختمانی؛ به نام کارگران به کام رانت خواران
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۲
شناسه : 2467
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را خلاف قانون خواند وگفت: دیده شده افرادی که کارگر واقعی ساختمان نیستند با استفاده از رانت های مختلف از این سهمیه بهره می برند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با  تاکید بر حل مشکلات کارگران ساختمانی  از سوی مسئولان، تصریح کرد: وظیفه سازمان تامین اجتماعی است که همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داده و تبعیضی در این زمینه قائل نشود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه اهمال کاری در خصوص بیمه کارگران ساختمانی تبعات منفی بسیاری در پی دارد، افزود: با وجود تاکید قانون مبنی بر صدور دفترچه بیمه برای کارگران ساختمانی دارای کارت فنی ولی متاسفانه زمانی که کارگران به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کنند با معضلی به نام سهمیه بندی مواجه می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه طبق قانون همه کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، یادآور شد: متاسفانه دیده شده که برخی افراد که کارگر واقعی ساختمان نیستند با استفاده از رانت های مختلف از این سهمیه بهره می برند و حق کارگران واقعی را تضییع می‌کنند.

عزیزی بر ضرورت رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی باید تمهیداتی را اتخاذ نماید که این بیمه فقط به کارگران واقعی اختصاص یافته و از اقدامات افرادی که با استفاده از رانت حق این قشر را تضییع می‌کنند جلوگیری کند؛ البته به طور حتم نمایندگان در بودجه سال ۹۵ حمایت‌های لازم را از این قشر خواهند داشت.

وی با یادآوری رکود حاکم بر کشور و وضعیت نامناسب معیشتی کارگران ساختمانی،گفت: در حال حاضر به خاطر رکود حاکم بر کشور کارگران ساختمانی وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و  بیمه آنها نیز سهمیه بندی شده در حالی که با کاهش رکود در کشور نیز وضعیت معیشتی کارگران بهبود نمی‌یابد زیرا با کاهش رکود تعداد این قشر افزایش می‌یابد و مشکلات آنها نیز همچنان باقی خواهند ماند؛ بنابراین تمهیدات ویژه باید در این خصوص اندیشیده شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، تشکیل صندوق بیمه بیکاری کارگران ساختمانی را در  رفع مشکلات معیشتی آنها موثر دانست و گفت: به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هر اقدامی که در جهت حمایت از کارگران و بهبود وضعیت آنها  انجام شود  از آن حمایت می‌کنم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی را غیرقانونی و غیراخلاقی خواند وگفت: برای تحت پوشش قرار دادن بیمه کارگران نباید سقفی وجود داشته باشد./

یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.