بودجه فرهنگی در ایران ناچیز است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
شناسه : 2907
15
دکتر عزیزی : جوانان چون افراد پرانرژی هستند باید اوقات فراغت آن‌ها بصورت سالم پر شود. پایگاه‌های فرهنگی – ورزشی ما باید از هر لحاظ غنی باشند و توان خرج کردن برای جوانان را داشته باشند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، نماینده شیروان و رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی راجع به نوع فعالیت پایگاه های فرهنگی – ورزشی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان در تابستان گفت: برای جوانان باید در تمام سال برنامه ریزی صورت گیرد خصوصا در ایام تابستان که این جوانان از تحصیل فارغ شده اند.

جوانان چون افراد پرانرژی هستند باید اوقات فراغت آن ها بصورت سالم پر شود. پایگاه های فرهنگی – ورزشی ما باید از هر لحاظ غنی باشند و توان خرج کردن برای جوانان را داشته باشند. برنامه ریزی باید جذاب باشد تا جوانان به سمت آن گرایش داشته باشند. در برنامه ریزی فرهنگی – ورزشی باید تمام مسائل روانی، محیطی، آموزشی با دقت لحاظ شود تا این افراد باپتانسیل با رغبت بیشتری برنامه ها را دنبال کنند.

حال اگر در طول مدت برنامه ریزی و آموزش کار را درست پیش بردیم می توانیم امیدوار باشیم که جوانان از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون خواهند ماند. باید توجه داشت که پیشگیری مقدم بر درمان است. هزینه پیشگیری یک سوم درمان است و راندمان آن ۱۱ تا ۳۰ برابر است. وقتی برنامه ریزی درست انجام نمی شود می بینیم که شخصیت های کارتون های خارجی مثل اسپایدرمن هم به اتاق بچه های ما نفوذ پیدا می کنند.

امروز شاهد هستیم که غربی ها برای جوانان و نوجوانان خود برنامه ریزی می کنند. با خرج و الگوسازی آن ها را هدایت می کنند. در ایران هزینه برای کار فرهنگی بسیار ناچیز است. وقتی برای کار فرهنگی بودجه لازم لحاظ نشود باید منتظر بسیاری از آسیب های اجتماعی باشیم.

برای آنکه این مراکز فرهنگی – ورزشی با قدرت کار را جلو ببرند ۲۱ دستگاه موظف به همکاری با آن ها شده اند. امید است این ۲۱ دستگاه همکاری لازم را با این پایگاه ها داشته باشند تا برنامه ریزی جوانان در یک روال مثبتی انجام بگیرد.

 

پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.