برگزاری اجلاس تهران نشان‌دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب٬ علیه ملت ایران است
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
شناسه : 495
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس٬حضور گسترده سران کشورهای غیرمتعهد در شرایط کنونی را موجب بر هم خوردن معادلات جهانی دانست و گفت: با توجه به سوابق کشورمان در عرصه بین‌المللی خوشبختانه اعضای جنبش عدم تعهد به ریاست ایران بر اجلاس و حل معادلات جهانی امید بسته‌اند.
منبع : خانه ملت
پ
پ

عبدالرضا عزیزی با اشاره به حضور گسترده سران کشورهای بین المللی در شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها٬ یادآور شد: برگزاری این اجلاس در ایران و استقبال گرم و حداکثری اعضای این جنبش٬ نشان‌دهنده اهمیت جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان است.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه کشورهای استکباری در چند ماه اخیر در جهت منصرف کردن اعضای جنبش غیرمتعهد برای حضور نیافتن در اجلاس تهران تلاش کردند٬ افزود: خوشبختانه با وجود تلاش‌ این کشورها هم‌اکنون شاهد هستیم که تمام سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهد در این اجلاس حاضر شدند.
وی با تاکید بر ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر انزوای ایران به‌علت تحریم‌های همه جانبه٬ یادآور شد: حضور گسترده سران جنبش غیر متعهد نشان می‌دهد که ایران در صحنه بین‌المللی منزوی نیست؛ بلکه آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند که در این اجلاس منزوی شده‌اند.
این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای حضور پررنگ کشورهای جنبش غیرمتعهد در تهران حمایت از اهداف کشورمان در جهت مقابله با استکبار جهانی و حمایت از حق ایران به‌ویژه در استفاده صلح امیز ازانرژی هسته‌ای است٬ از این رو این برگزاری این اجلاس نشان‌دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب٬ علیه ملت ایران است.
عزیزی با مد نظر قرار دادن ریاست سه ساله ایران بر جنبش غیرمتعهدها٬ اعلام کرد: با توجه به سوابق کشور در عرصه بین‌المللی٬ خوشبختانه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به ریاست ایران بر اجلاس و حل معادلات جهانی امید بسته‌اند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس٬ با تأکید بر اینکه حضور گسترده سران کشورهای غیرمتعهد در شرایط کنونی موجب بر هم خوردن معادلات جهانی شده است٬ تصریح کرد: به‌طور حتم در آینده‌ای نزدیک معادلات جهانی در دست کشورهای مستضعف و مردم قرارمی‌‌گیرد و موقعیت ایران نیز در سطح بین الملل تقویت خواهد شد./

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.