برنامه ریزی برای ماندگاری زائران در ایلام انجام شود
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
شناسه : 1356
16
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی های لازم برای ماندگاری و اقامت زائران عتبات عالیات در استان ایلام باید انجام شود.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از قلعه تاریخی والی شهر ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه بیش از پنج هزار زائر عتبات عالیات از مرز مهران تردد می کنند که باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه لازمه ماندگاری زائران، ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم از جمله اماکن اقامتی و هتل های مناسب است، افزود: باید بسترهای مورد نیاز برای ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری در استان ایلام فراهم شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید امکانات و ظرفیت های استان ایلام در حوزه گردشگری بدرستی معرفی شود.

عزیزی افزود: استان ایلام با توجه به نزدیکی به کشور عراق، امکان جلب گردشگران خارجی را نیز دارد که باید مسوولان استان در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر توسعه گردشگری بخصوص در استان هایی که ظرفیت های لازم را دارد، تاکید دارند لذا مسوولان با مدیریت درست، زمینه های توسعه گردشگری در کشور را فراهم کنند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم و آرام شدن فضای سیاسی کشور و همچنین بهبود روابط با کشورهای دیگر، زمینه برای جذب گردشگران خارجی نیز فراهم است.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام، فرماندار و جمعی از مسوولان از قلعه تاریخی والی، موزه مردم شناسی و نمایشگاه تخصصی دستاوردهای زنان استان ایلام بازدید کردند.

در جریان این بازدید، موسیقی آیینی استان ایلام شامل ساز و دهل نیز برای بازدید کنندگان اجرا شد.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر سه شنبه با هدف بررسی مسایل و مشکلات حوزه اجتماعی و شرکت در نشست شورای اداری و فرهمگ عمومی و بازدید از شهرستان مرزی مهران به استان ایلام سفر کردند.

 

پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.