بررسی و تصویب طرح ایثارگران در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
شناسه : 447
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس از این پس هر گونه تصمیم‌گیری در خصوص احراز جانبازی و غیره در مورد ایثارگران از بنیاد شهید اخذ و جزو وظایف و اختیارات وزارت دفاع قرار گرفت.
منبع : فارس
پ
پ

عبدالرضا عزیزی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه امروز خود بررسی و تصویب طرح ایثارگران را که تکمیل کننده لایحه خدمات رسانی به ایثارگران است در دستور کار خود داشته‌اند که در جریان این بررسی کلیات و ۸ ماده از این طرح مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس تصویب کمیسیون در جلسه امروز هر گونه تصمیم گیری در مورد ایثارگران از جمله احراز جانبازی و غیره از بنیاد شهید گرفته شده و در حوزه وظایف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است و بنیاد شهید و امور ایثارگران از این پس تنها به عنوان مجری تصمیمات ایفای نقش می‌کند.

نماینده مردم شیروان در در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز مصوب شد که وقتی پرونده جانبازان در کمیسیون پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد در جریان بررسی درصد جانبازی آنها کاهش پیدا نکرده و تنها در صورت امکان افزایش پیدا کند و همچنین مصوب شد تا جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان زیر ۲۵ درصد از تسهیلات و امکانات جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان با درصد جانبازی ۲۵ درصدبرخوردار شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۹۰ قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس بود که از آنجایی که موضوع این تبصره در ماده ۳۸ طرح ایثارگران به صورت جامع تر آورده شده این طرح مسکوت ماند تا در جریان بررسی طرح ایثارگران در کمیسیون مقصود طرح الحاق تبصره به ماده ۱۹۰ به قانون مذکور محقق شود.

گفتنی است موضوع این تبصره حقوق و مزایای جانبازان بسیجی و سربازی است که توسط سپاه به جبهه اعزام شده اند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.