برخی از وظایف دولتی درمیان سازمان های مردم نهاد تقسیم شود/ افزایش مشارکت اجتماعی لازمه جامعه ایران است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
شناسه : 3292
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقسیم برخی از وظایف دولتی در میان سازمان های مردم نهاد همواره می تواند بر افزایش مشارکت اجتماعی مردم در امور کشور موثر باشد.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برنامه «گفت و گوی اجتماعی»  رادیو گفتگو با موضوع تحلیل و آسیب شناسی سرمایه اجتماعی در ایران، با عبدالرضا عزیزی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه عبدالرضا عزیزی با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد افراد دارای روحیه ی مشارکتی نیستند، گفت: از میان تمامی مردم ایران تنها ۷ درصد آن ها دارای روحیه ی مشارکتی هستند، به طوری که از این مقدار نیز فقط ۳ درصد آن ها در مشارکت های مختلف ثابت قدم می مانند.

وی همچنین در ادامه افزود: برای افزایش سطح مشارکت های اجتماعی افراد باد دولت و مجلس به سمت آنها رفته و این انگیزه را ایجاد کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروزه رویکرد مبارزه با مواد مخدر در کشور همواره با رویکردی اجتماعی پیش می رود،عنوان کرد:بدون شک بدون مشارکت مردم در حوزه های مختلف آسیب های اجتماعی رفع آسیب ها ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به لزوم افزایش روحیه ی مشارکتی مردم، توضیح داد: تقسیم برخی از وظایف دولتی در میان سازمان های مردم نهاد همواره می تواند بر افزایش مشارکت اجتماعی مردم در امورات کشور موثر باشد.

عبدالرضا عزیزی با اشاره به این که مشارکت بخش خصوصی در کشور همواره از میزان اندکی برخودار بوده است، اظهار داشت: انجام تمامی امورات کشور به واسطه ی دولت و سازمان های دولتی یکی از مهم ترین اشتباهاتی است که همواره ورشستگی دولت را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: افزایش سطح مشارکت های اجتماعی در کشور نیازمند فعالیت یک پارچه و هماهنگ در میان تمامی نهادهای موجود در کشور است./

۲ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.