برخورد قاطع مجلس در مبارزه با فساد و درآمدهای نامشروع
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
شناسه : 1593
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بی شک یکی از معیارهایی که منجر به اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخل می شود که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، مبارزه با فساد و درآمدهای نامشروع است. عبدالرضا عزیزی به تشریح ضرورت مبارزه با فساد و درآمدهای نامشروع پرداخت که متن آن بدین شرح است:
پ
پ

نظر شما و مجلس نسبت به موضوع فساد و مبارزه با آن چیست؟

نمایندگان مجلس و بنده به عنوان نماینده مردم نسبت به موضوع مبارزه با فساد، درآمدهای نامشروع و دور زدن قانون به هر طریقی که منجر به تضییع حقوق مردم و بیت‌المال بوده حساس هستند؛ گرچه همیشه افراد سودجو در طول تاریخ وجود داشته‌اند و حتی ممکن است در پی قدرت طلبی و تاثیرگذاری در معادلات اجتماعی باشند ولی همیشه نگاه مجلس برخورد جدی با مفاسد اقتصادی می‌باشد.

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با جمعی از کارگزاران سراسر کشور اشاره‌ای به موضوع مبارزه با فساد کرده‌اند، و فرمودند با دزد دزد گفتن دزد از دزدی دست بر نمی‌دارد باید رفت وارد شد و اقدام کرد، نظر شما در این باره چیست؟
از سوال به جای شما سپاسگزارم، ما در کمیسیون اجتماعی به طور خاص درگیر موضوعات کارگران عزیز هستیم، مقام معظم رهبری نیز همیشه بارها تاکید کرده‌اند کلید حل مشکلات کارگران توجه به ظرفیت مقاومتی و تقویت تولید داخل است و امنیت تولید داخل و اقتصاد جاری در کشور مبارزه با فساد و درآمدهای نامشروع است.
تاکید چندین باره معظم له به متولیان با فساد در راستای تقویت اتکاء به نیروی داخلی کشور بود و هست و اقدام به معنای واقعی کلمه خواست دولت، مجلس و قوه قضائیه است و تا آنجا که بنده مطلع هستم به طور جد به این خواست ایشان لبیک گفته شده است.
نظر شما به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حضور وزیر کشور در صحن علنی و مباحث مطرح شده در فساد چیست؟
راجع به حضور وزیر کشور چند نکته حائز اهمیت است:

اولا ادوار تاریخ همیشه درآمدهای نامشروع توسط سودجویان بوده و بخشی از آن نیز نه تنها در اینجا بلکه در تمام دنیا به واسطه حضور در فضای رقابت‌ها اجتماعی و جذابیت این حوزه به این سمت ممکن است متمایل گردد.
ثانیا بخشی از وظایف وزارت کشور و شخص وزیر به عنوان ستاد مبارزه با قاچاق کالا، پیشگیری و تبعیین راه کارهای قانونی با کمک مجلس و دولت در راستای مبارزه با پولشویی، درآمدهای نامشروع دور زدن قانون و … است.
حضور وزیر کشور در بهارستان و مذاکره با نمایندگان مجلس خود موید ضرورت هوشیاری در جلوگیری از ورود کالای قاچاق، دور زدن مالیات و پول‌های نامشروع به عرصه رقابت‌های اجتماعی بوده و هشدار بجای آقای دکتر رحمانی فضلی جهت حساس نمودن افکار عمومی، دستگاه‌های متولی و گامی به سوی تحقق رویکرد دولت تدبیر و امید در عرصه مبارزه با فساد است.
نظر شما درباره حوادثی پیش آمده، بعد از سخنرانی وزیر کشور در مجلس چیست؟
ببینید، آنچه مسلم است حمایت و همراهی مجلس، دولت و قوه قضاییه برای مبارزه با هر گونه سوءاستفاده احتمالی در فضای اقتصادی و سیاسی بیش از گذشته است و ایستادگی وزیر کشور بر مواضع خویش در راستای مسئولیت ذاتی ایشان در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

 

سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.