با قطع یارانه ثروتمندان، ۶ میلیون نفر در کشور بیمه می شوند
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
شناسه : 1603
14
رییس کمیسون اجتماعی مجلس : عبدالرضا عزیزی به موضوع جلسه شورای عالی رفاه پرداخت و گفت: این جلسه با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و برای اولین بار بود که در این سطح، در دولت تدبیر و امید جلسه شورا عالی رفاه تشکیل شد.
پ
پ

وی گفت: بیمه فقیر اجتماعی برای عموم مردم و بررسی معضلات و مشکلات صندوق های بیمه بازنشستگی موضوعات مورد بررسی در این جلسه بودند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به تصمیمات گرفته شده در این جلسه اشاره و ادامه داد: نظر سازمان تامین اجتماعی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بود که از محل صرفه جویی برای سایر بیمه شدگان می توانیم شش میلیون نفر را بیمه کنیم. بعضی ها مخالفت کردند و بحث های زیادی در این جلسه شد و بنده پیشنهاد دادم که قانون داریم و مجلس به دولت اجازه داده که از محل هدفمندی یارانه ها، آنها می توانند این کار را انجام دهند. یعنی با قطع یارانه پولدارها و افراد متمکن، مشکل خیلی از نیازمندان حل می شود و علاوه بر دادن یارانه به نیازمندان برای آنها شغل ایجاد می شود و می توانیم آنها را بیمه تامین اجتماعی کنیم. نهایتا تصمیم گرفته شد که این طرح را بیشتر بررسی کنند و در جلسات بعدی شورای عالی رفاه مطرح کنند.

وی در مورد اجرای این تصمیم گفت: هر زمان که این طرح تکمیل و کارشناسی شود، اجرایی شدن آن قطعی است.

عزیزی با اشاره به صندوق های نو بازنشستگی گفت: متاسفانه هر شرکت و بانکی برای خودش صندوقی تشکیل داده و این اشتباه است و باید از ابتدا همه این صندوق ها زیر نظر صندوق تامین اجتماعی کشور می شدند به طوری که الان موجودی داشتند. آنها باید اصولی جلو بروند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از چگونگی تامین صندوق بازنشستگی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد صندوق بازنشستگی کشور را دولت تامین می کند و این در حالی است که این صندوق یک NGO است و باید خودشان تامین کنند. در نیروهای مسلح نیز ۹۸ درصد هزینه پرداخت می شود و این صحیح نیست و باید به صورت خودگردان باشند.

 

پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.