با اجرای طرح”توزیع مواد مخدر دولتی ” در کشور موافق هستم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
شناسه : 2975
14
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح"توزیع مواد مخدر دولتی " در کشور موافق هستم.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه معضل مواد مخدر و قاچاق آن فقط مختص ایران نیست بلکه تمام جهان را با چالش مواجه کرده است، افزود: یکی از معضلات بزرگ اواخر قرن بیستم اعتیاد و قاچاق مواد مخدر بوده که به قرن ۲۱ منتقل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل بزرگترین قدرت نظامی جهان(آمریکا) دیگر ارتش سرخ و … نیست بلکه اعتیاد و مواد مخدر است.

عزیری با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر یکی از پرسودترین درآمدها محسوب می شود، اظهار کرد: سالی ۱۶۰۰ میلیارد دلار گردش مالی مافیای مواد مخدر است، افرادی که بسیار مجهز هستند و برای انجام این کار تمامی امکانات را نیز دارند.

وی بیان کرد: صادرات مواد مخدر کشور کلمبیا به آمریکا بیشتر از صادرات نفت ایران است بنابراین توزیع مواد مخدر برای برخی از افراد بسیار وسوسه انگیز است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است، تصریح کرد: در زمان اوج فعالیت طالبان میزان کشت خشخاش در افغانستان ۸۳ هزار هکتار بود این درحالیست این میزان در زمان حضور آمریکا و انگلیس در این کشور به بیش از ۲۵۰ هزار هکتار رسید.

وی با تاکید بر اینکه سیگار مقدمه ای برای روی آوردن به استعمال سایر مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: میزان صادرات سیگار به کشورهای جهان سوم حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است.

عزیری توضیح داد: از آنجاییکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد آسیبش نسبت به سایر کشورها بالاتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

وی گفت: طبق آمار، تعداد معتادان در سال های گذشته یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر در کشور بوده که هم اکنون به حدود سه میلیون نفر رسیده است که در آمار یک میلیون معتاد، ۲۶ درصد آن ها مواد مخدر صنعتی مصرف می کردند که هزینه آن هفت هزار میلیارد تومان در سال بود و مابقی مواد مخدر سنتی مصرف می کردند که هزینه آن ۱۴ هزار میلیارد تومان در سال برآورد می شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید از میان بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم، افزود: چه بهتر است که افراد به جای تریاک از متادون و به جای شیشه از تریاک استفاده کنند چراکه طول عمر متادون بیشتر از تریاک و تریاک بیشتر از متادون است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استعمال مواد مخدر سنتی بهتر از مواد مخدر صنعتی است چراکه مواد مخدر صنعتی فرد را دچار زوال عقل می کند بنابراین باید این امر در کشور مدیریت شود.

 

سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.