ایران و تهران در مدار امنیت و آرامش قرار دارند
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
شناسه : 975
18
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری ایسکانیوز اعلام کرد: من این تحقیقات و رتبه بندی ها را قبول ندارم. ملاک های مطرح شده در این بررسی نامعتبر است و اصلا قابل استناد نیست.
پ
پ

امنیت در ایران و جهان معیار های متفاوتی دارند عده ای براین باورند که تهران جزو شهر های ناامن دنیااست اما گروهی دیگر معتقد هستند که تهران و ایران نه تنها ناامن نیستند بلکه در مداری از امنیت و آسایش قرار گرفته است. این تفاوت سلایق جایگاه تهران را در لیست امنیت شهرها متغیر ساخته است. به راستی تهران شهر امنی است یا خیر؟

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه شهری ایسکانیوز اعلام کرد: من این تحقیقات و رتبه بندی ها را قبول ندارم. ملاک های مطرح شده در این بررسی نامعتبر است و اصلا قابل استناد نیست.

وی افزود: آن هایی که این ملاک هارا تعریف کرده اند و این رتبه بندی راساخته اند بهتر است در آینه نگاهی به خود بیاندازند. در امریکا با اسلحه به مدارس حمله می شود و دانش آموزان مورد ضرب و جرح قرار می گیرند، به معلمان تیراندازی می شود و اکثر نوجوانان هم سلاح سرد در کیف خود دارند و در نزاع های خیابانی از آن ها استفاده می کنند. انگلستان در سال آمار ۵۷ اسیدپاشی رادارد اما آن را از رسانه ها مخفی می کند؛ آشفتگی نظام خانواده در غرب بیداد می کند، جلوی چشم پلیس مغایر با نژاد خود را به قصد کشت کتک می زنند و بعد این کشور ها تهران را به ناامنی متهم می کنند. که بنظر من اصلا قابل استناد نیست.

نماینده مردم شیروان در ادامه گفت:ایران در میان کشورهای خاورمیانه از جایگاه معتبر و امنی برخوردار است و این امنیت را در پایتخت خود هم حاکم کرده است. امروز تمام کشور ها و پایتخت های آن ها در اطراف ایران دچار آشوب و ناامنی و درگیری هستند. خشونت و پرخاشگری در میانشان رواج گرفته است اما ایران حاشیه امنی برای کشور و شهرهایش ساخته است و آن ها را به دور از هرگونه شورش و ناامنی حفاظت می کند.یمن، سوریه، بحرین، عراق و بسیاری از شهرها و کشورهای اطراف و همسایه با ما امروز درگیرند و این درگیری ها آسایش را از مردمانشان سلب کرده است با این وجود نمی توانند ادعا کنند و بگویند تهران امنیت ندارد.

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.