اورژانس اجتماعی بهترین خلاقیت سازمان بهزیستی بوده است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
شناسه : 3060
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اورژانس اجتماعی گفت: ایجاد اورژانس اجتماعی در ۱۰ سال اخیر به خوبی جا افتاده و خلاقیت خوبی بوده که توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شد است.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برنامه “گفت و گوی اجتماعی” رادیو گفت و گو با موضوع اورژانس اجتماعی، بررسی دستاوردها و عملکردهای اورژانس، با حضور دکتر حسن نوری ساری معاون فنی اورژانس طبی کشور و دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به روی انتن رفت.

دکتر عبدالرضا عزیزی با اشاره به اورژانس اجتماعی گفت: ایجاد اورژانس اجتماعی در ۱۰ سال اخیر به خوبی جا افتاده و خلاقیت خوبی بوده که توسط سازمان بهزیستی کشور ایجاد شد است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با ارائه مثالی به نقش اورژانس اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: اورژانس اجتماعی مانع ایجاد خیلی از آسیب های اجتماعی شده است به عنوان مثال وقتی جوانان به هر دلیلی خانه را ترک می کنند و به برخی شهرها عزیمت می کنند، اورژانس اجتماعی در فرودگاه ها و در راه آهن و در ترمینال ها در کمین نشسته اند تا با این نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کنند تا قبل از اینکه با آسیب های اجتماعی روبه رو شوند به یاری آنها بروند و ارتباط آنها را با خانواده هایشان برقرار کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، نیاز اورژانس اجتماعی به منظور ارائه خدمات بیشتر، بیان داشت: باید سازمان بهزیستی لایحه از طریق بودجه دولت بیاورند تا هم تعداد کارشناسان و هم تعداد وسایل نقلیه شان بیشتر شود و در این صورت قطعا خدمات بیشتر می شود و آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد.

دکتر حسن نوری ساری در آغاز با بیان اینکه نُرم آسیب هایی که مردم ایران با آن مواجه می شوند با استاندارد روز دنیا متفاوت است، عنوان کرد: بخش قابل ملاحظه ای از آسیب های مردم مربوط به سکته های قلبی، سکته های مغزی و حوادث رانندگی و عمدتا تصادفات جاده ای است.

وی ادامه داد: آسیب های ناشی از این سه عامل می تواند عاملی برای آسیب های اجتماعی بعدی، از جمله از کار افتادگی ها، معلولیت ها و اختلالاتی که در روح و روان افراد باشد، بشود.

معاون فنی اورژانس طبی کشور با بیان اینکه هر سه این عوامل قابل کنترل هستند، تصریح کرد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان داده که کنترل این سه عامل می تواند اثرات جسمانی و روانی قابل ملاحظه ای را ایجاد کند. این کنترل ها هم در پیشگیری از بروز حوادث و هم بعد از بروز قابل کنترل هستند.

وی به ارتباط میان اورژانس اجتماعی و اورژانس طبی پرداخت و گفت: بخش قابل توجهی از ماموریت هایی که به اورژانس طبی گزارش می شود مربوط به اورژانس های اجتماعی است. اورژانس های اجتماعی عامل حوادث قلبی عروقی، حوادث روانی هستند که می توانند منجر به آسیب های جسمی و طبی بشوند.

به گزارش رادیو گفت و گو، نوری ساری در خصوص ارتقا کیفیت در اورژانس طبی اظهار داشت: سازمان اورژانس طبی کشور در سال گذشته پاسخگوی نزدیک به ۲۰ میلیون تلفن بود که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مرتبه آمبولانس ها خدمت مردم اعزام شدند و این کیفیت خدمات سبب شد تا مردم درخواست های بیشتری داشته باشند یعنی طی دوره تحول سلامت، آمبولانس ها را به روز کردیم و در بخش نیروی انسانی، افراد دیپلمه ای که از سال های قبل وجود داشتند تبدیل به نیروهای تکنسین و نیروهای حرفه ای و دارای تحصیلات دانشگاهی شدند./

۸ شهریور ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.