انتقاد از ورود حجم بالای کالای قاچاق از مجاری رسمی کشور/ قرارگاه های مبارزه با قاچاق کالا افزایش یابد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۱
شناسه : 2440
11
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت افزایش قرارگاه های مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی در بین تولیدکنندگان و همچنین تولید محصولات با کیفیت از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری می کند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، افزایش ۱۳ درصدی کشفیات ریالی قاچاق کالا و ارز از سوی قرارگاه مرکزی تشدید مقابله با قاچاق کالا  را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نیروی انتظامی باید با حمایت از سایر دستگاه ها، قرارگاه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را افزایش دهد، در این صورت است که از ورود میزان بالایی از کالای قاچاق به کشور جلوگیری می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا ، تاکید کرد و افزود: البته پیش از چیز باید با افراد و سازمان هایی که در این خصوص تعلل کرده و وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند، بدون هیچ گونه تبعیضی برخورد شود.

وی تشدید نظارت ها درجهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه حجم بالایی از کالای قاچاق از طریق مجاری رسمی به کشور وارد می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه کشور چین برای مبارزه با رشوه خواری نظارت ها بر فعالیت های اقتصادی خود را تشدید و با هر فرد و سازمانی که اقدام به رشوه خواری و فساد اقتصادی کند به شدت برخورد می کند، افزود: شایسته است مسئولان ذی ربط هم با تبعیت از کشورهای پیشرفته مبارزه با فساد اقتصادی، رشوه خواری و قاچاق کالا را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت افزایش قرارگاه های مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: طبق شنیده ها سالانه حدود ۲۵ تا ۴۰ میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق به کشور وارد می شود.

عزیزی حمایت از تولید داخل را از عمده عوامل مبارزه با قاچاق کالا دانست وگفت: ورود کالای قاچاق به کشور علاوه بر اینکه به اقتصاد و اشتغال را در کشور آسیب می زند،  معضلات های اجتماعی و فرهنگی بسیاری نیز به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم شیروان در مجل شورای اسلامی، بر ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای مقابله با قاچاق در کشور، تاکید کرد و افزود:  با ایجاد فضای رقابتی در بین تولیدکنندگان و همچنین تولید محصولات با کیفیت می توان با کالاهای قاچاق مقابله کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس،  فرار از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی و کیفیت پایین کالاهای قاچاق را از دیگر عوامل قاچاق کالا خواند و تصریح کرد: تشدید نظارت ها و افزایش جرائم برای جلوگیری از  فعالیت قاچاقچیان کالا ضروری و لازم است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به آمار کشفیات قرارگاه مرکزی تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت که افزایش ۱۳ درصد کشفیات از نظر ریالی ازجمله اقدامات این قرارگاه است./

چهارشنبه دی ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.