انتقاد از اشغال مشاغل ساختمانی از سوی اتباع بیگانه/ پیگیری بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در کمیسیون اجتماعی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
شناسه : 2710
16
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از اشغال مشاغل ساختمانی از سوی اتباع بیگانه انتقاد کرد و گفت: موضوع بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در برخی مجموعه ها را در کمیسیون پیگیری می کنیم.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از بکارگیری اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی انتقاد کرد و افزود: در حالی که کارگران ساختمانی به دلیل رکود حاکم بر کشور وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و همچنین در کشور میلیون ها نیروی بیکار وجود دارد برخی کارفرمایان زیر سایه عدم نظارت مسئولان ذی ربط به راحتی اقدام به بکارگیری  اتباع بیگانه غیرمجاز بدون پروانه کار در مشاغل ساختمانی می کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در  تمامی مشاغل بکارگیری نیروی کار ایرانی بر نیروی خارجی اولویت دارد، تصریح کرد: طبق قانون اگر کارفرمایی از نیروی کار خارجی غیرمجاز بدون پروانه استفاده کند روزانه ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان جریمه و از شش تا یک سال زندانی می شود در حالی که در برخی مجموعه ها اتباع افغان به صورت غیررسمی مشغول به کار هستند و هیچ برخوردی نیز با خاطیان و متخلفان صورت نمی‌گیرد؛ به طور حتم موضوع بکارگیری اتباع بیگانه در برخی مجموعه ها را در کمیسیون اجتماعی پیگیری می کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بی توجهی به قوانین موجود را در بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل ساختمانی موثر دانست و گفت: اجرای قوانین باید جدی گرفته شود و برخورد قاطع و جدی با کارفرمایان متخلف صورت بگیرد.

وی حضور اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی را تهدیدی جدی برای نیروی کار داخلی دانست و بر لزوم اجرای محکم قوانین در زمینه بکارگیری اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز درکشور تاکید کرد و افزود: اگر با کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند برخورد جدی و قاطع صورت بگیرد و همچنین مردم را در بحث شناسایی کارفرمایان متخلف سهیم کنیم تخلفات کارفرمایان در این زمینه کاهش می یابد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، معتقد است: باید شهروندان را در اجرای قوانین شناسایی کارفرمایان متخلفی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می‌کنند دخیل کنیم و برای شناسایی راحت تر و بهتر این متخلفان درصدی از میزان جرائم را برای تشویق به آنها اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور تاکید کرد و گفت: در حالی که صدها  مشکل و آسیب از ناحیه اتباع بیگانه به کشور تحمیل می شود همچنان نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه بی توجهی می‌شود./

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.