انتشار فیلم کودک‌آزاری مهدکودک اردبیل جرم نیست
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
شناسه : 601
12
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس : عبدی: با بیان اینکه انتشار فیلم کودک‌آزری در مهدکودک اردبیل را نمی‌توان به عنوان جرم تلقی کرد، گفت: این اقدام نوعی اطلاع‌رسانی بوده و نباید منتشر کننده فیلم مورد پیگرد قانونی قرار گیرد
پ
پ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه انتشار فیلم کودک‌آزری در مهدکودک اردبیل را نمی‌توان به عنوان جرم تلقی کرد، گفت: این اقدام نوعی اطلاع‌رسانی بوده و نباید منتشر کننده فیلم مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

 

ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره اقدام اخیر یکی از مربیان مهدهای کودک در استان اردبیل که کودکی را مورد ضرب و شتم قرار می‌داد، افزود: به طور حتم اگر آموزش‌های ضمن خدمت برای مربیان و کنترل‌های دوره‌ای از عملکرد آنها وجود داشته باشد شاهد این‌گونه اتفاقات نخواهیم بود.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه مهدهای کودک باید از جهت وضع سلامت روانی مربیان و وضع بهداشتی مکان‌های مهد مورد توجه واقع شود.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه توجه به آموزش‌های ضمن خدمت مربیان موضوعی است که نسبت به اجرای آن سهل‌انگاری می‌شود و به دلیل روزمرگی کارها،  مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه باید دستورالعمل مدونی را برای فعالیت مهدهای کودک تدوین کنیم، تاکید کرد: به طور حتم این وظیفه‌ای است که بر عهده همه نهادهای مختلف است که موظف به رعایت آن هستند.

 

عبدی درباره اینکه گفته شده فردی که فیلم ضرب و شتم کودک توسط مربی مهد کودک را منتشر کرده قرار است دستگیر کنند، افزود: نمی‌توان این اقدام را مثبت تلقی کرد زیرا باید حرف‌های وی را شنید تا از نیت و افکارش برای انتشار این فیلم مطلع بود.

 

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس نهم، ادامه داد: نباید انتشار فیلم مذکور به عنوان جرم تلقی شود زیرا این اقدام نوعی اطلاع‌رسانی بود که صورت گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته ناگفته نماند که اقدامات دیگری برای رساندن این فجایع به گوش مسئولان وجود داشت اما با این حال نباید منتشر کننده فیلم مورد پیگرد قانونی واقع شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هفته گذشته در گفت وگویی از آغاز محاکمه مقصران حادثه مهد کودک اردبیل خبر داده بود و درخصوص دستگیری عامل فیلمبردار این صحنه نیز گفته بود هنوز فرد مورد نظر بازداشت نشده اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا علت پخش شدن فیلم را از طریق شبکه های مجازی بفهمیم و دلیل آن را برای مردم بازگو کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.