اقدام موثر ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع آوری سه هزار معتاد خیابانی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۷
شناسه : 1980
11
برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری 10 هزار نفر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیکاری مادر تمام فسادها و معضلات اجتماعی است، گفت: برای عدم برگشت معتادان بهبودیافته به سمت مواد مخدر و معضلات اجتماعی اشتغال آنها باید در دستور کار قرار گیرد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به اختصاص وام کم بهره به کارفرمایان در صورت بکارگیری معتادان بهبودیافته، گفت: به منظور تشویق کارفرمایان، وام‌ ۱۰ میلیونی با بهره ۴ درصد به  ازای جذب هر معتاد بهبودیافته به آنها تعلق می‌گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، با بیان اینکه بی اعتمادی نسبت به حمایت اجتماعی و اقتصادی، معتاد در حال بهبود را به چرخه اعتیاد برمی گرداند، گفت: لازم است در جامعه برای معتادان بهبودیافته شرایطی فراهم شود که دیگر به سمت مواد مخدر نروند، البته این بیماران نیز باید تصمیم قاطع و درستی برای ترک دائمی مواد مخدر داشته باشند بهتر است خانواده ها نیز حمایت های بیشتری از این افراد داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با ارتقای آگاهی عمومی و با کمک سازمان‌های مردم نهاد می‌توان به اشتغال و توانمندسازی معتادان بهبودیافته کمک کرد.

 گسترش فرهنگ سازی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر

عزیزی، گسترش فرهنگ‌سازی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را ضروری خواند و گفت: مهمترین رکن مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد و آگاه کردن مردم از عوارض آن است لذا نقش رسانه ها در این بین می‌تواند خیلی مفید باشد که افراد کمتر سراغ آسیب های اجتماعی گرایش پیدا کنند.

وی ادامه داد: در این خصوص باید فرهنگ سازی مناسبی از سوی متولیان در جامعه صورت گیرد همانطور که می‌دانیم پیشگیری ارجح تر از درمان است، لذا ما باید هزینه کنیم که افراد به سمت مواد مخدر نروند نه اینکه بعد از مبتلا شدن به فکر درمان باشیم؛ بهتر است هزینه ها برای سلامتی به کار برده شود نه بیماری، لذا این نکته نباید فراموش شود که راندمان و اثر پیشگیری از درمان قویتر است و حتی موفقیت درمان نیز از پیشگیری خیلی کمتر است یعنی هزینه پیشگیری یک سوم درمان است و راندمان آن ۱ تا ۳ درصد درمان، ارزش دارد.

 جمهوری اسلامی هزینه های زیادی در راه مبارزه ما مواد مخدر داده است

رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، با اشاره به بیش از ۳ هزار شهید و ۱۶ هزار جانباز  در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که هم در مبارزه با مواد مخدر و هم در جهت درمان بیماران مبتلا به اعتیاد عملکرد خوبی داشته است ودادن ۳ هزار شهید در برخورد با این پدیده مخرب، گواهی بر این امر دارد.

 برنامه های مختلف سازمان زندان ها در خصوص سم زدایی معتادان

عزیزی به برنامه‌های مختلف سازمان زندان‌ها در خصوص سم زدایی معتادان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر درمان معتادان با گذشته بسیار فرق کرده است، در گذشته بیماران مبتلا به اعتیاد به صورت قاچاق درمان می‌شدند و اعتیاد جرم شناخته می شد ولی در حال حاضر در زندان‌ها ۷۰ الی ۸۰ درمانگاه ترک اعتیاد وجود دارد و حتی ۴۰ هزار نفر از زندانی‌های مبتلا به مواد مخدر تحت مداوا با متادون قرار دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس نهم، ادامه داد: هر چند از طرف دولت برنامه ریزی سازنده ای در خصوص درمان معتادان و مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت ولی باز هم ناکافی است و این مهم نیازمند برنامه ریزی منسجم تر از طرف دولت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با تاکید بر مستمر بودن طول درمان معتادان بهبودیافته، تصریح کرد: با پایان یافتن دوره درمان معتادان لازم است که از سوی متولیان آموزش های مقاومتی در مقابله با آسیب های اجتماعی  داده شود که این افراد دیگر به سمت و سوی مواد مخدر بازنگردند.

 جمع آوری ۲ الی ۳ هزار نفر از معتادان خیابانی و برنامه ریزی برای جمع آوری ۱۰ هزار نفر

عزیزی، ضمن تشکر از تلاش های ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر کشور در خصوص جمع آوری معتادان خیابانی، اظهار امیدواری کرد: خوشبختانه در خصوص جمع آوری معتادان خیابانی ستاد مبارزه با مواد مخدر عملکرد قابل قبولی داشته است، قبلا ۴۰۰ معتاد خیابانی جمع آوری شده بود که با تلاش های ستاد مبارزه با مواد مخدر این تعداد به ۲ الی ۳ هزار نفر رسید که در حال حاضر این سازمان در حال برنامه ریزی برای جمع آوری ۱۰ هزار نفر معتاد خیابانی از سطح شهر است که با این عملکرد دیگر هیچ معتاد خیابانی در سطح شهر نخواهیم داشت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نگرش و نگاه مسئولان نسبت به معتادان در جامعه تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر معتاد به عنوان مجرم شناخته نمی شود بلکه به عنوان بیمار دیده می شود و با آنها برخورد مناسبی  صورت می گیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.