افزایش بازگشت بازنشستگان به بازار کار
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۳۱
شناسه : 2089
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از سونامی بازگشت بازنشستگان به بازار کار، تصریح کرد: شایسته نیست با وجود بحران بیکاری در کشور، بازنشستگان بعد از ۳۰ سال همچنان بازار کار را اشغال کنند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اظهار نارضایتی از بازگشت بازنشسته ها به بازار کار، اظهار داشت: زمینه اشتغال هزاران نفر از جوانان فارغ التحصیل جویای کار در حالی فراهم می شود که بازنشستگان از بازار کار کناره گیری کنند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، شرایط نامطلوب اقتصادی را عمده دلیل بازگشت بازنشستگان به بازار کار عنوان کرد و گفت: به خاطر اینکه حقوق اندک بازنشستگی کفاف هزینه های آنها را نمی دهد لذا این قشر برای گذران زندگی و امرار معاش باز مشغول به کار می شوند.
عزیزی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به وضعیت معیشتی بازنشستگان، اظهار داشت: لازم است دولت و سازمان تامین اجتماعی با رفع مشکلات اقتصادی، وضعیت این قشر را بهبود بخشند تا زمان بازنشستگی را در کمال آرامش سپری کنند.
رئیس کمیسیون اجتماعی، تصریح کرد: با توجه به بحران بیکاری در کشور، بازنشستگان باید بدانند که از لحاظ اخلاق انسانی و اسلامی اقدام درستی نیست که فرصت های کاری را از جوانان بگیرند.
وی عدم نیاز به بیمه و کار کردن با حقوق و مزایای اندک را از دلایل جذب بازنشستگان توسط کارفرمایان عنوان کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه توسعه اقتصادی کشور در گرو تلاش و همت جوانان خلاق و متخصص است، گفت: شایسته نیست به خاطر اشغال بازار کار توسط بازنشستگان، آینده سازان کشور از فرط بیکاری به انواع آسیب های اجتماعی دچار و زمینه اشتغال برای آنها فراهم نشود لازم است مسئولان به این موضوع بیشتر توجه داشته باشند.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مکفی نبودن حقوق بازنشستگی، تجربه و مهارت، افزایش هزینه ها، رابطه خویشاوندی و زیاده خواهی برخی از بازنشستگان، باعث شده تا هزاران بازنشسته پس از ۳۰ سال تلاش، باز هم بخواهند در فعالیت های اقتصادی باقی بمانند.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به آمار بالای جوانان تحصیلکرده و بیکار در کشور، گفت: نکته قابل تامل این است که چرا با وجود هزاران جوان فارغ التحصیل و خلاق درکشور، بازنشستگان باید بعد از ۳۰ سال کار همچنان در بازار کار مشغول و فرصت اشتغال را از جوانان بگیرند.

 

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.