افزایش اشتغال، پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی را به دنبال دارد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
شناسه : 3220
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم و افزایش اشتغال یکی از راه‌ های پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی است.
پ
پ

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، عبدالرضا عزیزی پیش از ظهر امروز (۹ آبان) در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تمام مشکلات کشور به دلیل عدم مدیریت بوده که نتیجه عملکرد غیرمنطقی و ناصحیح برخی مدیران است.

وی با اشاره به بازدید از شهرک مهرگان قزوین افزود: طی بازدیدی که از شهرک مهرگان داشتیم، متوجه وضع نابسامان این ناحیه شهری شدیم و متأسفانه در این ناحیه آسیب‌ های اجتماعی به وفور دیده می ‌شود و آمار طلاق در این منطقه ۲۵ درصد بوده که بسیار بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فضای آموزشی، فرهنگی و امنیتی در ناحیه شهری مهرگان به هیج وجه مساعد نیست و ساخت این شهرک طوری طراحی شده است که مردم به شدت با هم درگیر هستند.

وی اعلام کرد: افزایش اشتغال یکی از راه‌ های پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی است و ساخت مسکن مهر با نیت خیر آغاز شده اما مدیریت آن بسیار بد بوده است و نمونه این مشکلات را در سایر استان‌ ها هم داریم.

عزیزی در ادامه با اشاره به واحد تولیدی فیروز در قزوین گفت: این مجموعه موفق تولیدی نمایانگر تلاش ‌های آقای موسوی است که خود او هم معلول بوده و باید مورد تشویق قرار گیرد چراکه کارآفرین واقعی این افراد هستند.

وی تأکید کرد: باید دقت کنیم که همواره پیشگیری بهتر از درمان است و ما متأسفانه این مهم را فراموش کرده ‌ایم در حالی که علاج بخش زیادی از مشکلات کشور در گرو توجه به مقوله پیشگیری است.

رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به سران سه قوه تأکید کرده‌ اند که باید جلوی آسیب‌ های اجتماعی گرفته شود و در مورد معضلاتی همچون طلاق، اعتیاد و حاشیه‌ نشینی باید به جد ورود پیدا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم؛ حدود ۲۰ هزار نفر در شهرک مهرگان اسکان داده شده‌ اند و این شهرک تبدیل به یک منطقه حاشیه نشین برای استان قزوین شده است.

عزیزی مهم‌ ترین سرمایه کشور را نیروی انسانی دانست و یادآور شد: دشمنان به دنبال این نقطه قوت ایران اسلامی هستند و از طریق گسترش و توزیع مواد مخدر و آسیب‌ های اجتماعی می ‌خواهند به خانواده‌ ها و نیروی انسانی ما آسیب بزنند.

۹ آبان ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.