اعلام همکاری روسیه با ایران در حوزه مدیریت بحران
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
شناسه : 828
15
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد دستگاهی جهت مدیریت بحران و کنترل حوادث غیر مترقبه، از اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با ایران در این زمینه خبر داد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در خصوص عملکرد در حوزه مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مشرق اظهار داشت: باید یک مرکز کنترل حوادث غیر مترقبه با مدیریت وزارت کشور در تهران و سایر استان ها وجود داشته باشد که سازمان هایی مانند پدافند غیر عامل، سازمان مدیریت بحران، محیط زیست، شهرداری ها، سازمان صدا وسیما و کلیه دستگاه هایی که در این حوزه موظف به انجام کار هستند با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: این کار باعث می شود تا به محض وقوع هر نوع حادثه در کشور به سرعت بتوان آن را مشاهده، نظارت و مدیریت کرد و هماهنگی با دستگاه ها نیز سریع تر خواهد بود و اگر زلزله ای در حال وقوع و رخداد باشد، سریعا دستگاه ها اقدامات اولیه را انجام خواهند داد.

وی افزود: امروزه با توانمندی ها و تکنولوژی هایی که کشور عزیزمان داریم میتوان از این توانمندی‌ها نیز بهره‌مند شد، و از طریق پهبادها، ماهواره ها و دوربین هایی که مخصوص اینکار است به شیوه بهتری برای مقابله رسید.

عزیزی ادامه داد: طی سفر با وزیر محترم کشور به روسیه، در دیدارها با مسئولین کشور روسیه از جمله وزیر امور اضطراری و همچنین وزیر کشور روسیه و بازدیدی از مرکز کنترل حوادث غیر مترقبه روسیه، آنها اعلام آمادگی کردند که نمونه همین مدل را برای کمک و همکاری با ایران ارائه کنند.

نماینده مردم شیروان، ابراز داشت: به زودی نیز کارگروهی که شامل دستگاه های مهم نیز خواهد بود برای این امر تشکیل خواهد شد تا بررسی دقیق و مطالعه جامعی در آن داشته باشند. روسیه بیش از هفده میلیون کیلومتر مربع وسعت خاکی دارد که اکثر آن نیز جنگل و رودخانه است و بیش از هفتصد هزار کیلومتر مربع نیز وسعت آبی دارد. اگر مدیریت واحد و یکپارچه ای برای پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه باشد و هزینه های مناسب انجام گیرد با توان خیلی بالایی میتوان با بلایای طبیعی مقابله کرد.

عزیزی در ادامه در خصوص وظایف دستگاه های عضو سازمان مدیریت بحران وزارت کشور اظهار داشت: در حوزه اطلاع رسانی به عنوان مثال اگر صدا و سیما سریعا بتواند اطلاع رسانی کامل و جامعی داشته باشد، بسیار به دستگاه های دیگر میتواند کمک کند. اگر طوفانی رخ دهد، به مراکز هوایی اطلاع دهند تا از پروازها جلوگیری شود، یا به پلیس راه ها اعلام کنند که از ورود و تررد به شهری که در حال وقوع حادثه است جلوگیری کنند.

شنبه ۷ دی ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.