اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از نزدیک درجریان مشکلات مردم قرارگیرند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۱۷
شناسه : 2036
9
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون نباید تنها در مجلس نشسته و به شکل تئوری قوانینی را بررسی و تصویب کنند بلکه باید از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی قبل از ظهر پنج شنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان اینکه نقش آذربایجان قبل و بعد از انقلاب در عرصه های مختلف بی بدیل بوده است، گفت: این استان دارای مفاخر بزرگی است که باعث سرافرازی کشور هستند و شهدایی همچون شهید مهدی و حمید باکری از این استان سر برافراشته اند.

وی با بیان اینکه شهر تبریز به عنوان شهر اولین ها معروف است، گفت: همواره نام این استان در کشور درخشیده است که این درخشش در راستای خون شهدا و تلاش تمامی مسئولان استانی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات بالای نمایندگان استان در کمیسیون های مختلف مجلس گفت: این استان نمایندگان خوبی در کمیسیون های مختلف دارد که در کمیسیون اجتماعی با کمک این افراد موفق به تصویب قانون حمایت از ایثارگران و تشکیل کمیته ایثارگران پس از ۳۳ سال شدیم که مجلس نهم در این زمینه کارنامه خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی از کمیسیون های وسیع است، گفت: هر فردی در کشور با کمیسیون اجتماعی سرو کار دارد البته اعضای این کمیسیون نباید تنها در مجلس نشسته و به شکل تئوری به تصویب و بررسی قوانین بپردازند بلکه باید حضور فعالی در کل کشور داشته باشند.

عزیزی ادامه داد: هدف از این سفر، دیدن موفقیت ها و مشکلات مربوط به این کمیسیون در استان است که در طی آن سعی در بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی، زندان ها و بهزیستی استان خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین سفر به استان آذربایجان شرقی را پنجمین سفر استانی کمیسیون در طی سال های گذشته دانست.

آذربایجان شرقی استانی با نرخ مشارکت اقتصادی بالا است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی استانی با فرهنگ و نرخ مشارکت اقتصادی و کاری بالا است که در بخش صنعت، کشاورزی و تولید وضعیت بسیار خوبی دارد.

عباس قائد رحمت ادامه داد: استانی که در حوزه تولید و صنعت پیش باشد به طور قطع، استانی پیشرفته است.

وی با بیان اینکه روند بسیار خوبی را در کاهش نرخ بی کاری در استان مشاهده کردیم، گفت: این روند نشان می دهد که استان در طول سال های اخیر در حوزه کار شوک مثبتی به خود دیده است و مسئولان بخش کار با وجود مشکلات اقتصادی و کاری توانسته اند نرخ بیکاری را کنترل کنند.

قائد رحمت ادامه داد: این شوک مثبت سبب می شود تا این استان به عنوان الگویی در کاهش نرخ بیکاری در کشور مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: برای پایین بردن سود این تسهیلات در کمیسیون تصمیماتی می گیریم  که البته پس از هر سفر استانی با حضور وزیران مربوطه و مسئولان استانی جلسه ای برای رفع مشکلات استان تشکیل می دهیم تا نیازهای استان را به شکل دسته بندی شده مورد توجه قرار دهیم.

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.