اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس «آتش‌نشانی» را مشمول مشاغل سخت و زیان آور دانستند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
شناسه : 3302
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی طی مصوبه‌ای به سخت و زیان‌آور بودن آتش‌نشانی رای مثبت دادند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این جلسه طرح استفساریه در مورد مشاغل آتش‌نشانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اعضای کمیسیون به آن رأی مثبت دادند.

وی افزود: در این استفساریه آمده بود که آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تأمین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیر مشمول قانون کار با کارفرمایان خود هستند از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان‌آور بودن شغل مشمول قانون کار مشابه و یکسان هستند و کارفرمای آنها (شهرداری) به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون مکلف به پرداخت ۴ درصد مابه‌التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور سازمان تأمین اجتماعی مزایای تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی می‌باشند یا خیر که پاسخ این بود که بله که مشمول کلیه مزایای موضوع تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی می‌شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح استفساریه جزء ۴ بند (ب) تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی مطرح شد که در این استفساریه آمده که آیا هدف قانون‌گذار در جزء ۴ بند (ب) تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی که مقرر می‌دارد از تاریخ تصویب این قانون جهت مشمولان این تبصره ۴ درصد به نرخ حق بیمه مقرر در قانون تأمین اجتماعی افزوده خواهد شد که آن هم در صورت تقاضای مشمولان این قانون به طور یکجا و یا به طور اقساطی توسط کارفرمایان پرداخت خواهد شدافزودن ۴ درصد نرخ مقرر در ماده ۳۸ قانون تأمین اجتماعی و پرداخت آن از سوی صاحب‌کار مطابق ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی است؟ که پاسخ به این استفساریه نیز مثبت بود.

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز طرح کارآمدسازی و ارتقاء صندوق‌های بازنشستگی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به علت وجود ایراداتی در آن برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شد.

۴ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.