از سال گذشته میلادی تا کنون ٣٨ میلیون نَفَر به گرسنگان جهان اضافه شده است/ برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید صادرات را ارتقا و واردات را کاهش دهیم
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
شناسه : 3178
13
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در همایش ملی روز جهانی غذا: از سال گذشته میلادی تا کنون ٣٨ میلیون نَفَر به گرسنگان جهان اضافه شده است/ برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید صادرات را ارتقا و واردات را کاهش دهیم
پ
پ

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که جامعه بشری از گرسنگی رنج می برد و سال به سال بر تعداد گرسنگان در جهان افزوده می شود، گفت: از سال گذشته میلادی تا کنون ٣٨ میلیون نَفَر به گرسنگان جهان اضافه شده است و بیش از ٨۱۵ میلیون نفر، به عبارتی ١١ درصد مردم در جهان گرسنه هستند.

دکتر عبدالرضا عزیزی در همایش ملی روز جهانی غذا با بیان اینکه درجهان حاضر با توجه به پیشرفت ها، سطح بهداشت و تغذیه هم افزایش داشته است، گفت: متوسط عمر مردم نسبت به قبل افزایش داشته است، به طوری که در ایران در ١٠٠ سال گذشته متوسط عمر مردم بین ٣٥ تا ٤٠ سال بود، اما در حال حاضر در زنان به ٧٦ سال و در مردان به ٧٤ سال افزایش پیدا کرده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: کشور ما با تهدید جمعیت مواجه است و لذا نه تنها ایران، بلکه سایر کشورها به دنبال رشد جمعیت هستند.

وی تصریح کرد: سیاستمداران در هر کشور رشد جمعیت را در گروی توسعه کشاورزی می بینند اما همین موضوع چالش های زیادی از جمله استفاده بیش از حد از آب و خاک و افزایش استفاده از سموم و همچنین افزایش گازهای گلخانه ای و درنهایت کمبود آب را دربردارد.

دکتر عزیزی با اشاره به اینکه بیشترین گازهای گلخانه ای در آمریکا و چین تولید می شود، توضیح داد: افزایش گازهای گلخانه ای موضوعی جهانی است زیرا اقلیم جهان را تغییر می دهد و به دنبال آن مردم آسیب می بینند.

وی با تاکید براینکه ایران جایگاه خوبی در حوزه غذا و دارو دارد اما متاسفانه بهره خوبی نمی برد، ادامه داد: افرادی که در حوزه غذا فعالیت می کنند باید پویاتر شوند و در هر نقطه از جهان دیده شوند چراکه در جهان رستوران های ایرانی کم است.

دکتر عزیزی افزود: کشورهای دیگر از تولیدکنندگان داخلی شان حمایت بیشتری می کنند و ما نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید صادرات را ارتقا دهیم و واردات کمتری داشته باشیم و باید از تولیدکنندگان داخلی و بخش خصوصی حمایت شود.

وی بیان کرد: در جهان به ازای هر ٦٠٠ نَفَر یک نَفَر کارمند است و در ایران به ازای هر ٢٦ نَفَر یک نَفَر کارمند است و چنانچه بخش خصوصی فعال شود، لزومی ندارد، اکثر مردم کارمند شوند.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن ٩٠ درصد بودجه ها به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، اما در ایران این رقم زیر ١٠ درصد است، گفت: تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی حمایت از بخش خصوصی است.

از سال گذشته میلادی تا کنون ٣٨ میلیون نَفَر به گرسنگان جهان اضافه شده است/ برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید صادرات را ارتقا و واردات را کاهش دهیم
۲۳ مهر ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.