احیای سازمان ملی جوانان یک اقدام ایده‌‌آل است/مجلس حمایت می‌کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
شناسه : 2880
14
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس احیای سازمان ملی جوانان را یک اقدام ایده‌آل دانست و گفت: مجلس هم از این اقدام حمایت می‌کند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبستان با بیان اینکه جداسازی وزارت ورزش از حوزه جوانان یک اقدام ایده آل است، گفت: اگر سازمان ملی جوانان جدا و مستقل شود بسیار خوب است، چون وزارت ورزش و جوانان تمام اعتبار این وزارتخانه را صرف حوزه ورزش می کند لذا حوزه جوانان در مسایلی مانند اشتغال، ازدواج و مسکن در حاشیه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه من پیشنهاد جداسازی حوزه ورزش از حوزه جوانان را قبلا ارایه داده بودم، بیان کرد: گفته بودم که وزارت ورزش و جوانان مانند سازمان بهزیستی زیر نظر وزارتخانه متبوع خود قرار بگیرند ولی یک سازمان مستقل باشند و اعتبارات جداگانه ای هم داشته باشند، در واقع می شود وزیر و رییس سازمان جوانان وزارت ورزش و جوانان، این شیوه راحت تر است یعنی درعین حال اعتبارش مستقل است.

عزیزی در ادامه افزود: مانند بهزیستی که الان زیر نظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و بودجه مستقلی هم دریافت می کند یعنی بودجه این وزارتخانه فقط برای خودش هزینه می شود و در تامین اجتماعی با بیمه سلامت صرف نمی شود، در واقع حوزه جوانان هم می تواند زیر نظر وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد ولی بودجه مستقلی داشته باشد. یکی از مشکلات حوزه جوانان همین بحث اعتبار است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به دلایل ادغام سازمان ملی جوانان با تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: این تصمیم در زمان خود بیشتر به دلیل کوچک کردن دولت اتخاذ شد.

وی با اشاره به عملکرد وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: عملکرد این وزارتخانه در حوزه جوانان خوب نبود به همین دلیل تصمیم به تغییر گرفته شد و مجلس هم از این  ادغام حمایت می کند.

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.