اجرای FATF در کشور از چاله به چاه افتادن است/اظهارات دولتی‌ها با قانون FATF پارادوکس دارد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
شناسه : 2648
12
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به امضای قرارداد دولت ایران با FATF گفت: شنیده شده دو بانک در کشور براساس قانون FATF وزارت دفاع، وزارت ارشاد و سپاه را تحریم کرده‌اند که این اقدام کاملا اشتباه است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به امضای قرارداد دولت ایران با FATF گفت: شنیده شده دو بانک در کشور براساس قانون FATF وزارت دفاع، وزارت ارشاد و سپاه را تحریم کرده‌اند که این اقدام کاملا اشتباه است.

وی افزود: اگر در این نظام ولایت فقیه و سپاه را از کشور بگیریم ضمن احترام به همه مجموعه نظام بی ارزش می شود و امروز نیروهای سپاه به خاطر حفظ امنیت ما و در دفاع از حرمین شریفین شهید می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر بنا باشد که سپاه توسط بانک‌های داخلی تحریم شود هر رئیس بانکی که دست به این اقدام بزند او را در خارج از کشور به اربابانش تحویل می‌دهیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: کار نباید به گونه‌ای باشد که ما از چاله درآمده و با اجرای قوانین FATF داخل چاه بیفتیم.

وی در پایان گفت: ما در حال حاضر با یک پارادوکس مواجه شدیم که از یک سو مسئولین دولتی می‌گویند که ما اطلاعاتی را به FATF  نخواهیم داد اما از سویی دیگر قانون FATF  می‌گویند که برای شفاف سازی باید هر پولی که در سیستم بانکی جا به جا می‌شود باید از مبدا تا مقصد کاملا مشخص باشد.

 

پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.