اجرای طرح تحول سلامت باعث افتخار دولت و نظام شد/ اشتغال پایدار برای ۵۰۰ نفر با راه اندازی بیمارستانهای جدید در استان خراسان شمالی
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
شناسه : 2874
24
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه همگانی یکی از آرزوهای بزرگ حکومت، دولت و مردم بوذ که قانون آن سالها پیش در مجلس تصویب شد اما مرد عمل برای اجرای آن وجود نداشت و دکتر هاشمی به عنوان یک مرد با لیاقت آن را اجرا و 10 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شدند.
پ
پ

به گزاش وبدا، دکتر عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح بیمارستانهای جدید استان خراسان شمالی ضمن بیان این مطلب گفت: افتخار می کنیم که دیگر کسی در ایران نیست که بیمه نباشد .

وی با بیان این که بیمه سلامت اعتبار زیادی دارد، به مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: زمانی که هزینه آمپول هرسپتین برای زنان مبتلا به سرطان دو میلیون تومان بود ،تامین اجتماعی تعهدی را قبول نکرد و زمانی که قیمت این آمپول چهار میلیون تومان شد، بیمه سلامت ۴ میلیون تومان هزینه را متقبل شد و تامین اجتماعی دو میلیون را پرداخت می کرد و زمانی هم که قیمت آن به ۶ میلیون تومان رسید، بیمه سلامت کل هزینه آن و تامین اجتماعی همان دو میلیون تومان را تعهد می کرد و در واقع با اجرای طرح تحول سلامت مردم با پرداخت ۱۰۰۰ تومان صاحب دفترچه بیمه معتبر شدند.

دکتر عزیری یادآور شد: قبل از دولت یازدهم، ۱۶٫۷ درصد مردم بیمه نبودند اما در حال حاضر همه تحت پوشش بیمه قرار دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین اقدام وزیر بهداشت، حساس کردن دولت و مجلس به حوزه سلامت بود و مجلس را متقاعد کرد که ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه ها را به وزارت بهداشت و سلامت مردم اختصاص دهند.

دکتر عزیزی یادآور شد: ۴۸۰۰ میلیاردتومان بودجه وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها به طور کامل پرداخت نشد اما وزارت بهداشت به مردم خدمات لازم را ارائه داد.

وی با بیان این که با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های درمانی برای روستاییان و عشایر به ۳ و برای شهرنشینان به ۶ درصد کاهش یافت، گفت: در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران شاهد کاهش ده درصدی هزینه های درمانی در طول یکسال نبودیم و تنها جایی که یارانه ها به صورت هدفمند هزینه شد، وزارت بهداشت بود .

نماینده مردم شیروان گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت، تلاش در زمینه تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بیمار نباید رنج دیگری به جز رنج بیماری داشته باشند» بود و دولت یازدهم این اقدام را بدون هیاهو انجام داد.

دکتر عزیزی گفت: در پایان دولت گذشته از نظر سرانه تخت بیمارستانی در بین ۲۲ کشور منطقه رتبه ۱۷ را داشتیم و سالانه ۱۷۰۰ تخت جدید در کشور ایجاد می شد اما در این دولت، ۲۱ هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته و تحویل شد و در حال حاضر بیمارستان شیروان به قدری زیبا و مجهز ساخته شده که برخی آن را مانند هتل ۵ ستاره می دانند.

این نماینده مجلس افزود: در دولت قبل و در زمان بحران دارو، اشک بیماران خاص درآمده بود و یک کارمند با حقوق ۸۰۰ هزار تومان باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای دارو البته اگر در بازار وجود داشت، هزینه می کرد اما در دولت یازدهم حقوق کارمندان اضافه شد و قیمت دارو نیز کاهش یافت.

دکتر عزیزی گفت: دکتر هاشمی در دوران مسئولیت خود به ۵۰۰ شهر سفر کرده است و ۴۰۰ روز از این روزها را در شهرستان ها گذرانده بنابراین مشخص است که وی برای پول و مقام نیامده زیرا به آنها نیاری ندارد و فقط برای خدمت به مردم و تحقق آمال و آرزوهای شهدا به این عرصه وارد شده است.

نماینده مردم شیروان در ادامه سخنان خود گفت: در چندین جلسه سه ساعته مقام معظم رهبری با حضور تعداد محدودی از مسئولان، ایشان بر توجه به حاشیه شهرها تاکید کردند و یکی از مسئولانی که از فردای آن روز اقدامات موثر خود را آغاز کرد و باعث افتخار دولت و نظام شد، وزیر بهداشت بود.

دکتر عزیزی گفت: درشرایطی که در دولت گذشته قیمت نفت ۱۴۰ دلار بود فقط ۸۰۰ میلیون تومان به بیمارستان شیروان کمک شد اما در این دولت با وجود کاهش یک سومی قیمت نفت، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شد.
وی گفت: با خدماتی که وزیر بهداشت در این دوره به مردم ارائه داد، در دور بعد باید درب خانه وی برویم و التماس کنیم که مجددا وزیر بهداشت شود.

نماینده مردم شیروان در پایان گفت: با بهره برداری از دو بیمارستان جدید خراسان شمالی، برای ۵۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شد.

 

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.