آمریکا و ایادی آن ناقض قوانین بین المللی هستند/ ضرورت شکایت ایران به هیات نظارت براجرای برجام
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
شناسه : 2766
12
دکتر عزیزی : عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمریکا و ایادی آن ناقض قوانین بین المللی هستند، گفت: ایران درمقابل تصویب تحریم های آمریکا علیه ایران به هیات نظارت بر اجرای برجام شکایت کند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از اقدام نمایندگان آمریکا درتصویب تحریم ها علیه ایران به مدت ۱۰ سال دیگر، گفت: این اقدام آمریکایی ها نشان می دهد که به هیچ عنوان نمی توان به جمهوری خواهان و دموکرات ها اعتماد کرد، همانطور که پیشتر نیز مقام معظم رهبری فرمودند که  به سیاستمداران آمریکایی نمی توان اعتماد داشت؛ اما درعین حال مذاکره را انجام می دهیم.

نماینده مردم شیروان درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی نشان داد که ایران اهل صلح و تعامل است،این درحالی است که آمریکا ناقض حقوق بشر است،اما اظهارات آنها درحمایت از حقوق بشر گوش جهانیان را کر کرده است که نمونه آن انفجار بمب های اتمی هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکثرکشورهای دنیا از سلاح های شیمیایی استفاده می کنند،تاکید کرد: همه این موارد نشان از نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی دارد،بنابراین آمریکایی ها و کشورهای غربی درمقابل ایران به دنبال زورگویی هستند؛ هرچند که جمهوری اسلامی ایران طی ۳۸ ساله گذشته هیچ گونه باجی به آمریکا نداده و حتی درخلیج فارس هم نیروهای آمریکایی توسط ایران دستگیرشدند.

عزیزی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران باید درمقابل اقدامات آمریکا و تصویب تحریم ها مقابله به مثل کند،افزود: یا کشورهای دنیا باید مقابل تصمیم آمریکا و نقض برجام توسط آنها ایستادگی کنند، یا اینکه جمهوری اسلامی ایران نه تنها به اقدامات خود تا پیش ازتصویب برجام بازمی گردد؛ بلکه حتی ایران باید از عضویت درآژانس بین المللی انرژی اتمی نیز  خارج شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه کشور نامشروعی مانند اسراییل دارای بمب اتم است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی حقوق فلسطینیان را نقض می کند، اما عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نیست و هیچ گاه تحریم نیز نشده است؛ بنابراین در دنیا اتفاقات عادلانه رخ نمی دهد و شورای امنیت سازمان ملل و خود این سازمان تنها عروسکی دردست قدرتمندان است.

وی بابیان اینکه حتی همه جهانیان اعتراف کردند که عربستان به نمایندگی ازآمریکا و اسراییل دریمن کودکان و غیرنظامیان را می کشد،تصریح کرد: این درحالی است که دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که عربستان دربرابر این موارد هزینه می کند و ما نمی توانیم حتی اقدامات این کشور را محکوم کنیم، بنابراین به سازمانی که تابع پول است نمی توان اعتماد کرد؛ از این رو باید مسئولان چاره اندیشی کنند و کشورهای عضو جنبش  عدم غیرمتعهد ها باید از سازمان ملل خارج شده و سازمان دیگری را تشکیل دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: دستگاه دیپلماسی می تواند در مقابل این اقدام آمریکا به هیات نظارت براجرای برجام شکایت کند، بنابرابن نمی توان به آمریکا و غرب امیدوار بود؛ البته به حق درمجلس نهم ازبرجام توسط مجلس حمایت شد، ازاین رو درحال حاضر تمام جهانیان متوجه شدند که این آمریکااست که اهل صلح نیست و آنها ناقض قوانین بین المللی بوده و به دنبال جنگ و خونریزی هستند./

جمعه ۱۲ آذز ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.