آمریکا حق سخن گفتن از حقوق بشر را ندارد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
شناسه : 908
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در برابر ایران با این سابقه تمدنی درخشان کشور تازه به دوران رسیده‌ای چون آمریکا که هیروشیما و ناکازاکی را با همه مردمش یک جا نابود کرد دم از حقوق بشر می‌زند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، شامگاه شنبه ۲۷ دی در اختتامیه دوره دانش افزایی اساتید ایران‌شناسی (حوزه اروپای شرقی) که در تالار گفت‌وگوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به فعالیت گسترده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور، گفت: ایران کشوری بزرگ با چهارفصل در یک زمان است.

نماینده مردم شیروان، افزود: ایران کشوری است که از نظر سیاسی ۶ هزار سال متوالی دولت داشته است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امپراتوری ایران عنوان کرد: امپراتوری ایران بر عکس سایر امپراتوری‌ها در دنیا زمان جنگ به هر کشوری حمله می‌کرد آنجا را تخریب نمی‌کرد.

عزیزی در ادامه اظهار داشت: امروز در برابر ایران با این سابقه تمدنی درخشان کشور تازه به دوران رسیده‌ای چون آمریکا که هیروشیما و ناکازاکی را با همه مردمش یک جا نابود کرد دم از حقوق بشر می‌زند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کتیبه‌های موجود در تخت جمشید بیان داشت: در کتیبه‌های موجود در تخت جمشید در چهره سربازانی که به امپراتور هدیه می‌دهند خشونت دیده نمی‌شود و همه آن تصاویر پیام صلح و دوستی دارد.

وی با اشاره به گزارش اخیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در گزارش اخیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گردشگری برای گردشگران در ایران بسیار هیجان‌انگیز بوده به گونه‌ای که سبب شده برخی روزنامه‌ها که علیه ما بودند تغییر نظر دادند.

عزیزی با اشاره به ابعاد فراوان ایرانشناسی ابراز کرد: درباره ایرانشناسی از نظر تاریخ، آثار باستانی، اقلیم شناسی، زبان و فرهنگ مطالب فراوانی وجود دارد، هر کشوری به ایران حمله کرده بعد از مدتی در فرهنگ ایران ذوب شده است.

رییس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه خود می‌دانیم که از ایرانشاسان داخلی و خارجی تشکر کرده و از اعتبارات ایرانشناسی در مجلس دفاع کنیم.

 

یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.