آلودگی هوای پایتخت با عملکرد جزیره‌ای رفع نمی‌شود؛ دستگاه‌ها هماهنگ باشند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
شناسه : 2600
11
دکتر عزیزی : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم رفع مشکلات سد راه طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت (LEZ) تاکید کرد و گفت: تاخیر در اجرایی شدن این طرح از آسیب های نبود مدیریت واحد شهری است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با زاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه تاخیر در اجرایی شدن طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ) از آسیب‌های نبود مدیریت واحد شهری است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از کاندیداهای عضویت در شورای شهر، ابتدا از مدیریت واحد شهری سخن می‌گویند اما بعد از اینکه به عضویت شورای شهر درآمدند این موضوع را به فراموشی می‌سپارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت (LEZ) برای کسب نتیجه بهتر باید بدون تاخیر اجرایی شود، یادآور شد: مسئولان شهری باید در گام نخست زیرساخت های لازم را برای سریع تر اجرایی کردن چنین طرح هایی همزمان با تدوین آنها فراهم کنند زیرا مرگ سالانه سه هزار نفر در پایتخت نتیجه تعلل مسئولان ذی‌ربط در اجرای طرح هایی در کاهش آلایندگی هوای پایتخت است.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  با انتقاد از اینکه کلانشهر تهران به دلیل نبود مدیریت واحد شهری با مشکلات زیادی مواجه است، بر لزوم رفع مشکلات سد راه طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت (LEZ) تاکید کرد و گفت: برای اجرای بهتر طرح‌های کاهش آلایندگی هوای پایتخت باید تمامی دستگاه‌های ذی ربط با هم هماهنگ باشند یعنی بدین شکل نباشد که همانند طرح (LEZ) برخی دستگاه ها مخالف و برخی دیگر موافق اجرایی شدن آن باشند.

عزیزی از جزیره ای عمل کردن در رابطه با اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوای پایتخت  همچون طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ) انتقاد کرد و افزود: در این رابطه تنها یک دستگاه نباید تصمیم گیرنده و مانع اجرای طرح شود بلکه باید تمامی دستگاه های ذی ربط با هم هماهنگ بوده تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی با بیان اینکه برای بهتر اجرایی شدن  طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ) باید برنامه مناسبی را برای خروج خودروهای فرسوده پایتخت طراحی کنیم،گفت: این موضوع باید تحت مدیریت واحد انجام شود زیرا خروج خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوا و معضل ترافیک نقش عمده ای دارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، ادامه داد: علاوه بر خروج خودروهای فرسوده باید به فاکتورهایی مانند خروج موتورسیکلت های فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی، بهبود کیفیت خودرو و سوخت و  کاهش تعداد خودروها برای اجرای بهتر طرح کاهش (LEZ)توجه داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،  طرح زوج و فرد را در کاهش آلودگی هوای تهران بی تاثیر دانست و تصریح کرد: طرح های تدوین شده برای کاهش آلایندگی هوای تهران باید بر مبنای کار کارشناسانه انجام شود زیرا در طی سال های اخیر طرح های مختلفی به صورت غیرکارشناسانه برای کاهش آلودگی هوای پایتخت ارائه شد ولی کارایی لازم را نداشت و  به دلایل مختلف در نیمه های راه به فراموشی سپرده شد.

 

جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.