۷۷۰۰ میلیارد تومان به تجمیع بیمه ها اختصاص یافته است
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۶
شناسه : 2368
12
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از عدم تمایل مسئولان اجرایی کشور برای اجرای قانون تجمیع بیمه ها، گفت: بعضی از مدیران متوجه فواید این طرح برای کارگران و بیمه شدگان نمی شوند که امیدواریم آنها نیز توجیه شوند.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مورد علت به تأخیر افتادن اجرای قانون تجمیع بیمه ها، اظهار کرد: مدیران سازمان تأمین اجتماعی یک زمان فکر می کردند که تجمیع شدن بیمه ها به ضرر آنها است. استنباط آنها این بود که اگر بیمه ها تجمیع شود، اموال تأمین اجتماعی در آن تجمیع از دست می رود. در صورتی که این طور نیست اموال سر جای خودش می ماند و فقط در قسمت درمان تجمیع صورت می گیرد.

وی در مورد منابع در نظر گرفته شده برای اجرای قانون تجمیع بیمه ها نیز تصریح کرد: ۲۹۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده و ۴۸۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای اجرای این طرح به وزارت بهداشت پول داده شده است که فقط شامل سازمان بیمه سلامت می شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس ادامه داد: با عدم اجرای این قانون نه تنها از این منابع چیزی به سازمان تأمین اجتماعی نمی رسد، بلکه تا آنجایی که من خبر دارم ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه های این سازمان افزایش پیدا کرده است که می توانند با اجرای قانون تجمیع بیمه ها از این افزایش هزینه ها جلوگیری کنند.

وی  اعلام کرد: بعضی از مدیران متوجه این ضرر شدند؛ ولی بعضی ها از آنها هنوز متوجه نشدند. ما هم چون قبلا خیلی اصرار کردیم دیگر اصرار نمی کنیم. در جلساتی که با آنها داشتیم فعلا توجیه نشدند و امیدواریم روزی همه آنها متوجه شوند که این قانون نه تنها به ضرر کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیست، بلکه به نفعشان است.

عزیزی در پایان گفت: در حال حاضر عده ای از مردم درمان را با سازمان بیمه سلامت و مسائل دیگر از جمله بازنشستگی را با سازمان تأمین اجتماعی قرارداد می بندند. یعنی مردم متوجه فواید این کار شدند و کاری که سازمان تأمین اجتماعی باید انجام می داد را خود مردم دارند انجام می دهند.

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.