عبدالرضا عزیزی درخصوص طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل ونقل بار و مسافر بین شهری، گفت: در مجلس نهم تلاش شد تا سختیکار رانندگان حمل ونقل بار و مسافر بینشهری و درونشهری و رانندگان وزارت راه وشهرسازی در جادههای کشور و تاکسیهای خطی و آزاد و آژانسهای درون شهری تعیین تکلیف شود اما این موضوع به دلیل مخالفتهای بسیار بین گروههای مختلف راننده به سرانجام نرسید.
نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مجلس نهم و در زمان بررسی این طرح، رانندگان بر سر تعیین ساعت کاری، میزان سهم پرداخت بیمه و هزینههایی که متحمل میشدند، اختلافنظر پیدا کردند که در این دوره مجلس اما با دعوت از مسئولان مربوطه به طور دقیقتری طرح مذکور را بررسی و تصویب خواهیم کرد.
عزیزی یادآور شد: پیش از این بیمه رانندگان وسایل حملونقل برون شهری از سوی شرکتهایشان پرداخت میشد اما بعد از قصور شرکتها در پرداخت سهم بیمه رانندگان وسایل حمل ونقل برون شهری، از سال ۸۲، درصدی از سهم بیمه این گروه از رانندگان را دولت و مابقی از سوی رانندگان پرداخت میشود که این موضوع نیز سبب نارضایتی رانندگان شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خواستار محاسبه شغل رانندگان وسایل نقلیه برون شهری در ردیف مشاغل سخت و زیانآور شدهاند، گفت: با تصویب این طرح رانندگان وسایل حمل ونقل برون شهری با پرداخت مابهالتفاوتی به جای کارفرما در پرداخت حق بیمه در زمره بازنشستگان مشاغل سخت و زیانآور هم قرار می گیرند.
طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافران شهری در جلسه علنی یکشنبه (۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
چهارشنبه ۹ تیرماه ۹۵
ثبت دیدگاه