یارانه روستاییان نباید قطع شود
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۳۱
شناسه : 2297
12
دکتر عزیزی : رییس کمیسیون اجتماعی مجل شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان یارانه روستاییان و عشایر نباید قطع شود چرا که وثیقه وام آنان است.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی روستا که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: در سطح ملی مجلس و دولت تعامل سازنده ای دارند البته عده اندکی که وزیر فعال راه و شهرسازی را به خاطر مسایل سیاسی استیضاح می کنند نباید به آنان توجه کرد بلکه مجلس به نصایح رهبری توجه زیادی دارد و همدلی و همزبانی در اکثریت نمایندگان مجلس وجود دارد.

وی افزود: مجلسیان اجازه نمی دهند که وزیر فعال استیضاح و عزل شود.

وی با تاکید بر همدلی اعضای شورا و دهیاران اظهار کرد: از حادثه سازی و پرداختن به جدال های بی حاصل باید پرهیز کرد و این انرژی را صرف حل مشکلات مردم کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روستاییان لیاقت توجه در همه امور دارند، گفت: در نظام مقدس ایران به نقاط روستایی توجه زیادی شده است و در زمان طاغوت اینگونه نبوده است.

وی ادامه داد: روستاییان همواره پشتیبان ولایت فقیه بودند و حضور زیادی در هشت سال دفاع مقدس داشتند و دارای بیشترین تولید هستند لذا شایسته است از خدمات بیشتری بهره مند شوند.

عزیزی با بیان اینکه باید به اقتصاد روستایی توجه شود، گفت: باید شرکت های دانش بنیان به روستاها راه یابند چرا که خراسان رضوی معدن زعفران است و ۹۴ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود اما به دلیل اینکه ایران زعفران خام را می فروشد از درامد کمتری نسبت به کشورهای خریدار برخوردار است.

وی ادامه داد: اما ایجاد شرکت دانش بنیان در روستاها موجب می شود تا درآمد بالایی در صادرات زعفران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی برای وام روستاییان به تصویب رسید تا وام بدون بهره دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان یارانه روستایی و عشایری نباید قطع شود چرا که وثیقه وام آنان است البته به شرط اینکه روستاییان با یکدیگر تعاونی ایجاد کنند.

 

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.