گفتگوی دکتر عزیزی با روزنامه ایران در حمایت از بیانیه سوئیس
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
شناسه : 1301
15
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: به حرف‌های روحانی و ظریف اعتماد داریم نه اوباما و کری.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با حمایت از بیانیه لوزان، اقدام برخی منتقدان و مخالفان در استناد به حرف‌های مقامات غربی را مورد انتقاد قرار داد و به «ایران» گفت: چگونه است که برخی حرف‌ها و توضیحات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را که مورد وثوق رهبری هستند قبول نمی‌کنند و به حرف‌های اوباما و جان کری رئیس جمهوری و وزیر خارجه امریکا استناد می‌کنند.
وی تأکید کرد: رئیس دولت ما آقای روحانی و رئیس دستگاه دیپلماسی ما آقای ظریف است و طبیعی است که حرف‌ها و مواضع آنها برای ما حجت و قابل اعتماد است نه مواضع و توضیحات طرف‌های غربی. عزیزی در برابر مواضع برخی منتقدان یادآور شد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما مورد حمایت رهبری انقلاب هستند و اساساً معظم‌له همواره بر حمایت از دولت تأکید داشته‌اند و نامگذاری سال جدید با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» هم به نوعی اعلام حمایت از دولت و تأکید بر کمک به آن است.
نماینده مردم فرهیخته شیروان
افزود: اگر جانبازی‌های رزمندگان و شهدا و هدایت‌های مدبرانه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و ایستادگی‌های مردم نبود، طرف‌های غربی به جای مذاکره با ما چه بسا سلاح دست می‌گرفتند و بلایی که سر لیبی آوردند سر ما هم می‌آوردند. به گفته این نماینده مجلس ملت ایران جنگ‌طلب نیست و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در چارچوب خط قرمزهای نظام توانست حق غنی‌سازی در خاک ایران را اثبات کند. تیم مذاکره‌کننده به ریاست آقای ظریف نشان داد با منطق و مذاکره می‌توان هم به حق خود رسید و هم دنیا را علیه خود بدبین نکرد.
رئیس کمیسیون اجتماعی هم تأکید دارد که کلیت مجلس پیرو بیانات رهبری است و از آنجا که نظر رهبری بر حمایت از مذاکره‌کنندگان و دولت است، از اقدامات تیم هسته‌ای و بیانیه لوزان حمایت می‌کنند

یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.