کمتر رییس جمهوری جرات بیان سخنان دکتراحمدی نژاد را دارد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
شناسه : 509
13
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل بسیار مهم و تاثیرگذار بود، گفت: سخنان مهم و افشاگری های ایشان علیه نظام سلطه، موجب ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی شد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار un.president با اشاره به حضور هشت ساله دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و ایراد سخنرانی در آن گفت: هنگام سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی این سازمان بسیاری از مردم و مسئولان کشورها مستقیما از طریق رسانه ها و شبکه های تلویزیونی به آن گوش می دادند که این خود نشان از اهمیت این سخنان و جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور با سخنرانی های خود نظام حاکم بر غرب و آمریکا و همچنین سازمان ملل را به چالش کشید، گفت: کمتر رئیس جمهوری جرات بیان سخنان دکتراحمدی نژاد را دارد و ما تا به حال ندیدیم که رئیس جمهور و یا مقامات ارشد کشوری در سازمان ملل به صراحت دکتر احمدی نژاد سخن گفته باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر اینکه دکتر احمدی نژاد پیشنهاد تغییر ساختار سازمان ملل را مطرح کرد، گفت: امروز ملت ها و مقامات کشورها به ضرورت اجرایی شدن این پیشنهاد پی بردند و می دانند که این سازمان با ساختار فعلی دیگر کارایی لازم را ندارد و باید با اعمال تغییرات، در جهت کارآمدتر شدن آن گام بر داشت.
عزیزی با بیان اینکه جنگ و خونریزی در جهان، اهانت به ائمه و پیامبر اسلام در غرب و اشغالگری و جنایات زیاد رژیم نامشروع صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که سازمان ملل با ساختار فعلی باید تغییر یابد، اظهار داشت: در خود این سازمان هم تبعیضات آشکاری وجود دارد و ما حتی می بینیم که این سازمان در برخورد با کشورها کیلومترها از عدالت فاصله دارد.
وی حق وتو که در اختیار فقط پنج کشور از ۲۰۰ عضو این سازمان قرار دارد، را نمونه بارزی از رفتار تبعیض این سازمان دانست و افزود: سازمان ملل در نحوه برخورد و مواجه با کشورها رفتارهای دوگانه دارد و همین مسایل باعث شده تا اعتماد به این سازمان کاهش یابد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و برخی از کشورها دارای بمب هسته ایی هستند، گفت: با وجود اینکه کشورهای دارنده سلاح هسته ایی این سلاح را علیه مردم بیگناه بکار بردند و باعث کشته شدن میلیونها انسان شده اند، اما سازمان ملل به بهانه دست یابی ایران به سلاح هسته ایی، مانع از فعالیت صلح آمیز دانش هسته ایی جمهوری اسلامی ایران می شود.
عزیزی با بیان دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل به خوبی از این رفتارهای دوگانه و تبعیض آمیز سخن گفت، افزود: رئیس جمهور کشورمان افشاگری های خوبی علیه ظلم و جنایات مستکبران داشت و همین امر باعث شد تا ادعاهای دروغین این کشورها در زمینه های مختلف نمایان تر شود.
وی با اشاره به اظهارات اوباما رئیس جمهور آمریکا و محتدانش در سازمان ملل مبنی بر استفاده از زور و جنگ علیه نظام حاکم بر سوریه گفت: سازمان ملل باید به دنبال صلح و برقراری امنیت در کشورها باشد نه اینکه به دنبال جنگ و خونریزی.
نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشت بار حضور رئیس جمهور در سازمان ملل اثبات کرد که دولت دکتر احمدی نژاد از فرصت های پیش رو نهایت بهره را می برد، گفت: دولت دکتر احمدی نژاد در عرصه دیپلماسی بسیار فعال بود و خود رئیس محترم جمهور هم در دفاع از حق ملت ایران و هم در دفاع از مظلومان جهان زحمات زیادی کشید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.