پاسخ استعلام توکلی نیامده/ محکومیت ایرانپور ربطی به کمیسیون تحقیق ندارد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
شناسه : 471
12
دکتر عزیزی : سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس درباره حکم محکومیت منتخب مبارکه و تاثیر این حکم بر اعتبارنامه این منتخب گفت: کمیسیون مسائلی را که از قبل مطرح بوده و شورای نگهبان بررسی کرده، نظری نمی‌دهد.
منبع : فارس
پ
پ

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی اعتبارنامه‌های تصویب نشده چند منتخب مجلس اظهار داشت: از ۱۱ اعتبارنامه‌ای که به این کمیسیون ارجاع شده بود، اعتبارنامه ۸ منتخب به تصویب رسید که حدود ۵ اعتبارنامه از این تعداد نیز در صحن علنی مصوب شد.

وی افزود: ۳ اعتبارنامه هنوز در کمیسیون تحقیق به تصویب نرسیده است که در خصوص اعتبارنامه آقای توکلی از شورای نگهبان استعلام گرفتیم اما جواب شورای نگهبان هنوز نیامده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اعتبارنامه مهدی موسوی‌نژاد منتخب دشتستان و سید فتح‌الله حسینی منتخب قصر شیرین نیز هنوز در کمیسیون تحقیق بررسی نشده که کمیسیون تحقیق ساعت ۷ صبح یکشنبه هفته آینده با تشکیل جلسه‌ای اعتبارنامه این دو نماینده را بررسی می‌کند.

عزیزی در خصوص حکم محکومیت علی ایرانپور منتخب مبارکه و تاثیر این حکم بر اعتبارنامه این منتخب گفت: ملاک کمیسیون تحقیق تنها مواردی است که شورای نگهبان بررسی نکرده است همچنین مسائلی که پس تایید صلاحیت شورای نگهبان رخ داده است در این کمیسیون بررسی می‌شود بنابراین کمیسیون درباره مسائلی که از قبل از انتخابات مطرح بوده و شورای نگهبان بررسی کرده است، نظری نمی‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: اعتبارنامه منتخبانی که در کمیسیون تحقیق به تصویب رسیده، در هفته آینده در صحن علنی مطرح می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.