وقف؛ بازوی نیرومندی در همه امور
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
شناسه : 832
10
دکتر عزیزی : نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وقف؛ بازوی نیرومندی در همه امور است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، دکتر عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که در گذشته زمینه‌های وقف مردم محدود بود اما امروزه به دلیل افزایش سطح آگاهی‌ها و دامنه نیازها ابعاد مختلف وقف نیز گسترش پیدا کرده است، بیان داشت: حوزه‌های سلامت، آموزش و پرورش، حل و فصل آسیب‌های اجتماعی از جمله ابعاد امروزه وقف به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امروزه در همه امور از جمله مسائل بهداشتی و درمانی اقشار مختلف به ویژه محرومان نیازمند کمک واقفان هستند، افزود: اعتیاد، اشتغال، ازدواج و … از جمله مشکلات جامعه است که واقفان می‌توانند در این زمینه گام بردارند.

عزیزی با بیان اینکه وقف سنتی اسلامی و به معنای هدیه‌ای ابدی برای خدمت عمومی و نگه داشتن اصل چیزی و جاری بودن منفعت آن در جهت خیر و نیکی و رضای خداست، خاطر نشان کرد: وقف از جمله عقود معین است که در فقه شیعه و اهل سنت اهمیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به تاکید قرآن کریم به صدقه، انفاق و احسان، گفت: بنابراین وقف نیز نیکی و به نوعی یاری رساندن به جامعه یا افرادی نیازمند و محروم است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از تعالیم اجتماعی اسلام که ریشه در تعاون و حس نوع دوستی انسان دارد مساله وقف و صدقات جاریه است، افزود: وقف از سنت های حسنه و هدیه ای ماندگار برای آدمی است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه ای است که مانند یک سیستم پویا، بازوی نیرومندی در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی جامعه به شمار می‌آید، افزود: اگر سیستم وقف به درستی هدایت شود بسیاری از نیازها و کمبودهای اقتصادی، اجتماعی و آموزشی و فرهنگی جامعه رفع خواهد شد.

عزیزی بیان داشت: می توان سرمایه های عظیم وقف را با رعایت همه جوانب وقف، موازین شرع و اهداف واقفان در جریان فعالیت های تولیدی و خدماتی قرار داد و آنها را از حالت رکود و به حالت پویا در نظام اقتصادی هدایت کرد و بدین وسیله رشد و توسعه و استقلال اقتصادی و سیاسی کشور را تضمین کرد.

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.