وزیر بهداشت در طول دولت بیش از ۵۰۰ سفر به مناطق مختلف داشته است/ افزایش قابل توجه تعداد تخت‌های بیما
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
شناسه : 3026
16
دکتر عزیزی : رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در خصوص عملکرد وزارت بهداشت در 4 سال گذشته اظهار داشت: وزیر بهداشت دولت یازدهم یکی از وزیران خوب دولت بوده و به صورت صادقانه در این چند سال به فعالیت پرداخته است.
پ
پ

وی افزود: وزیر بهداشت می‌توانست به عنوان یک متخصص و پزشک در مراکز درمانی فعالیت کند اما با قبول مسئولیت وزارتخانه در این سمت مشغول خدمت شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت در برنامه سوم نیز وجود داشت اما کسی آن را اجرا نکرده بود تصریح کرد: این طرح خدمت زیادی به نیازمندان رساند و مجلس دولت را مکلف کرد روستاییان فقط ۳ درصد هزینه‌های درمانی را در بیمارستان‌های دولتی پرداخت کنند.

عزیزی گفت: به طور مثال در شهر تهران نیز اگر کسی بخواهد برای درمان به بیمارستان دولتی مراجعه کند، هزینه تاکسی و رفت و آمد وی بیشتر از هزینه‌های درمانی‌اش خواهد شد که این یک گام بزرگ در راستای خدمت رسانی به مردم بود.

وی ادامه داد: داروهای بیماران خاص نیز در این طرح تامین شد، آقای هاشمی به بیش از پانصد شهرستان سفر کرده است و خدمات زیادی را به مردم ارایه داده است. قرار بود حدود ۲۵۰ کلینیک فوق تخصصی در کشور احداث شود که اولین کلینیک در شهرستان شیروان ظرف مدت ۹ ماه ساخته شد.

عزیزی گفت: شهرستان شیروان در حال حاضر دارای ۵ آمبولانس جدید است که قبلا ناوگان مناسبی برای حمل و انتقال بیماران نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بیست و یک هزار تخت بیمارستانی در طی چهار سال گذشته به بیمارستان‌های کشور افزوده شده است.

رییس کمیسیون احتماعی مجلس گفت: هاشمی رغبتی برای قبول وزارت بهداشت نداشت اما پزشکان و روسای کمیسیون‌ها از ایشان تقاضا کردند مجددا این پست را بپذیرند.

وی در پایان گفت: خدمات رسانی این وزارتخانه خوب بوده است و امیدواریم در چهار سال آینده به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین افزایش تعداد بیماران در بیمارستان‌های دولتی و کمبود کادر درمانی توجه بیشتری شود و بیمه‌ها نیز همکاری بیشتری با این وزارتخانه داشته باشند.

۲۰ مرداد ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.