واکنش عزیزی، نماینده شیروان به اقدام غیراخلاقی کریمی قدوسی برخی نمایندگان از هفت دولت آزادند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
شناسه : 2784
13
جنجال نماینده دلواپس مجلس با انتشار گزینشی سخنان محمد جواد ظریف وزیر خارجه در جلسه محرمانه با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هنوز خاتمه پیدا نکرده است و همچنان اظهارات درباره چگونگی برخورد با مسبب این جنجال ادامه دارد.
پ
پ

میهن امروز- جنجال نماینده دلواپس مجلس با انتشار گزینشی سخنان محمد جواد ظریف وزیر خارجه در جلسه محرمانه با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هنوز خاتمه پیدا نکرده است و همچنان اظهارات درباره چگونگی برخورد با مسبب این جنجال ادامه دارد.

اظهارات جنجال برانگیز جواد کریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مجلس پس از جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که از قول محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه اعلام کرد که وی به اشتباه خود در برجام اعتراف کرده است این شائبه را در جامعه بوجود آورده است که آیا واقعاً ظریف چنین جمله‌ای را بیان کرده است و اگر هم بیان کرده نماینده می‌بایست این اظهارات محرمانه را رسانه‌ای کند؟ آیا رفتار این نماینده مجلس در چارچوب اصول اخلاقی بوده است؟ و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به چنین رفتاری واکنش نشان خواهد داد؟
سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات اخیر کریمی قدوسی گفت: عقل و منطق حکم می‌کند که گفته‌های نمایندگان مستند باشد و اظهارات آن‌ها باعث انحراف در کشور نشود. اینکه مدام حرف‌هایی از قول دیگران مطرح شود و فضای سیاسی کشور را متشنج کنند صحیح نیست.
وی افزود: اینکه عده‌ای بگویند برجام هیچ فایده‌ای نداشت و هیچ فرجی در اقتصاد رخ داده نشد از همین قبیل حرف‌های غیرمنطقی است. یکی از دولتمردان می‌گفت ما با وجود همین مصوبه کنگره آمریکا کلی صنعت پتروشیمی را به جلو بردم. برخی دوست دارند فضایی را ایجاد کنند که بگویند ما همه چیز را باختیم ولی شرایط اینطوری نمی‌ماند و تلاش‌های دولتمردان در سیاست خارجی دیده خواهد شد.
این عضو فراکسیون امید تصریح کرد: متاسفانه بی‌تقوایی برخی باعث شده که هزینه زیادی روی بر کشور تحمیل شود. امیدوارم همه بیشتر به خدا فکر کنیم و بدانیم که دو قطبی کردن جامعه فقط به نفع دشمنان نظام است.

جلودارزاده در رابطه با سکوت معنادار اصولگرایان نسبت به این اقدام خلاف منافع ملی کریمی قدوسی گفت: اصولگرایان بهتر است بروند و در رابطه با بدهی هنگفت دولت به تامین اجتماعی نظر دهند. امروز این موضوعات درد اصلی جامعه است.

جلودارزاده در پاسخ به این سوال که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید چه واکنشی به این موضوع داشته باشد گفت: به نظرم راجع به این اظهارات باید براساس قانون برخورد شود و اگر لازم است اعضای این هیات به موضوع ورود پیدا کنند.

در همین رابطه عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان نیز با انتقاد از انتشار سخنان محرمانه ظریف در کمیسیون امنیت ملی گفت: نمایندگان از هفت دولت آزاد هستند و هرطور می‌خواهند صحبت می‌کنند ولی باید کاری صورت بگیرد که دولتمردان وقتی ما را محرم خودشان می‌دانند و از ما خواهش می‌کنند که این مطالب بیرون درز نکند به احترام آن‌ها رعایت کنیم زیرا عدم رعایت به این موضوع باعث بی‌اعتمادی می‌شود.

همچنین حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان نیز گفت: بهترین کار در این رابطه بازبینی نوار جلسه است.

او معتقد است باید دید اصلاً این صحبت‌ها بیان شده و آیا آقای ظریف عنوان کردند که این حرف‌ها محرمانه باشد یا خیر؟

یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.