همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه در تهران برگزار گردید
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
شناسه : 900
12
همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مسعود بصیری، رئیس بسیج رسانه و جمعی از خانواده های شهدای رسانه کشور در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد.
پ
پ

همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه با حضور سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسعود بصیری، رئیس بسیج رسانه، عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از خانواده های شهدای رسانه کشور در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در همایش بسیج رسانه که در مرکز همایش نمایشگاه بین المللی برگزار شد افزود‌: امروز نقش بی بدیل رسانه ها در شکل گیری افکار عمومی و رویدادها بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود‌: تا چندی پیش محوری ترین نقش رسانه ها صرفا اطلاع رسانی بود اما امروز رسانه ها به ابزاری برای هدایت افکار عمومی تبدیل شده اند .

عزیزی گفت: پایگاه اطلاع رسانی همچون ویکی پدیا با ۲۸۰ زبان، ‌۴۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد ۲ هزار شبکه تلویزیونی ماهواره ای در کشور قابل دریافت است که از این تعداد ۱۶۰ شبکه تلویزیونی به زبان فارسی، سبک زندگی غربی را برای مخاطبان ترویج می کنند.

نماینده مردم شیروان افزود: در عرصه فضای مجازی نیز پایگاههای اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی در مدت کوتاهی گوی سبقت را از دیگر رسانه ها ربوده اند.

عزیزی گفت: در عرصه جنگ نرم سربازان دشمن میلیاردها داده، خبر ، فیلم و عکس را منتشر می کنند تا به ما نزدیک تر شوند.

وی افزود : درجنگ نرم غفلت، ‌بی تفاوتی، ساده انگاری و سستی چهار عامل شکست در این عرصه است.

 

محمد‌حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش اظهار داشت: شکل‌گیری بسیج بر حسب یک ضرورت بود. ضرورتی که وقتی دشمن چنگ و دندان نشان داد که حاضر به قبول موجودیت نظام برآمده از انقلاب اسلامی نیست.

وی افزود: بسیح دستاورد همه رنج‌ها و آسیب‌هایی بود که یک ملت در دوره ستمشاهی دریافت کرده بود. امام خمینی (ره) فرمودند ملتی که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون بسیجی هم داشته باشد.

صفار هرندی در ادامه گفت: بسیج برآمده از آحاد مردمی بود که هر کدام در شغلی به کار گرفته شده بودند و در یک محیط بی‌رنگ (جبهه) آنچه برای‌شان مهم بود طبق نظام و خدمت به این آب و خاک و عهدی که با خدای‌شان داشتند بود و اینکه پای حق بایستند و جانب مظلوم را بگیرند و بر ظالم بشورند. این سیره بسیجی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعد از جنگ نیز اینان سراغ کارهایی که به آنان تعلق داشت رفتند. معلم سر کلاس رفت. دانشجو به دنبال دانش رفت و کارمند و کارگر هرکدام سر شغل خود رفتند اما رنگ بسیجی را از دست ندادند به همین خاطر نمی‌توانستند ناروایی‌ها را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه بسیجی‌ها در مواجهه با ناروایی‌ها و ناهنجاری‌ها زبان به شکوه گشودند گفت: وقتی اولین زمزمه اعتراض آنان از ناملایمات آن دوره به گوش عده‌ای رسید این عده گفتند که دوره شما به سر رسیده و باید به پادگان‌هایتان برگردید و اینکه شما چه حقی دارید در کارهایی که به شما مربوط نیست مداخله کنید.

صفار هرندی بیان داشت: در حقیقت در این زمان ناسپاسی‌ها به ولی‌نعمت‌هایی که فراهم کننده شرایط آسایش کشور بودند شروع شد و این ناملایمات و این سخنان از جانب خارجی‌ها بیان نمی‌شد بلکه برخی نشریات داخلی این سخنان را بیان می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیجی‌ها با احساس تکلیف به جبهه رفتند گفت: وقتی فرمان امام صادر شد جمعیت بیشماری به سمت جبهه‌ها گسیل شدند و احساس تکلیف آنان بود که باعث شد آنان به سمت جبهه بروند.

صفار هرندی در ادامه گفت: همین‌ها در ادامه کار احساس کردند باید برای توسعه دانش قدم بردارند و آنقدر جلو رفتند که بسیاری از عرصه‌های دست‌نیافتنی علم مسخر آنان شد و در تولید سلول‌های بنیادی در زمره کشورهای معدودی قرار گرفتند که این دانش را دارند.

وی ادامه داد: امثال شهید تهرانی‌مقدم‌ها نیز که هنوز احساس تکلیف بر عنصر بازدارندگی می‌کردند، در این عرصه جلو رفتند و مرز‌های دانش را در نوردیدند و به نقطه‌ای کشور را رساندند و به دشمن فهماندند اگر بی‌خردی نسبت به ما داشته باشند بی‌پاسخ نخواهند ماند و این پاسخ کوبنده خواهد بود و در حقیقت اینان به ما امنیت بخشیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود گفت: همچنین کسانی که یافته‌های گذشته خود را با همت جدید همراه کردند و امروز صنعت ساخت نیروگاه در کشور را به خودکفایی رساندند و حتی می‌توانند در عرصه بین‌المللی نیز حضور یابند. اینان همان بچه‌های بسیجی‌ای بودند که در قالب جهاد و سپاه در جبهه پل می‌ساختند.

وی با بیان اینکه بسیجی هر اقدامی که می‌کرد به اقتضا و نیاز زمان بود گفت: یکی از این اقتضائات این بود که اگر قرار است این دستاوردها در سینه کینه‌توزان، بسته قرار گیرد باید اقدامی را در این راستا انجام دهند و بسیج را به ساحت رسانه بکشانند و اینکه رسانه هم سهمی درخور این اتفاقات ایفا کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این برهه جبهه رسانه‌ای دشمن گسترده و قوی وارد عمل شده بود گفت: وقتی سر و کله این جماعت بسیجی در عرصه رسانه پیدا شد کسانی که توقع حضور بسیجیان را نداشتند زمزمه مخالفت را آغاز کردند و باز بیان داشتند که باید به پادگان‌هایتان برگردید. حال اینان چگونه باید می‌گفتند که من پادگانی نبودم بلکه من روزنامه‌نگاری بودم که به جبهه رفتم و به اقتضا دست به اسلحه بردم و به استراتژیست بزرگ برای آزاد‌سازی مناطق کشور تبدیل شدم.

صفار هرندی در ادامه بیان داشت: عزیزانی که تجمع چند تخصص را موجب فساد می‌دانند که ابوذر و سلمان را هم فاسد می‌کند چرا روزی که افشردی روزنامه‌نگار بود و دست به اسلحه برد اینگونه احساس خطر نکردند و در آنجا تجمیع رسانه و قدرت را بیان نکردند.

وی افزود: ظاهرا آنجا ما نیاز به ابوذر‌ها داشتیم و وقتی نیاز‌مان مرتفع شد باید کنار گذاشته می‌شدیم و برای انسداد زندگی امروز ما آنان باید مدفون می‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار «بسیجی واقعی همت بود و باکری» که در روزهای فتنه توسط فتنه‌گران سر داده می‌شد گفت: اینان با این شعار‌شان می‌خواستند این را بگویند که بسیجی فقط مرده‌اش خوب است و بسیجی زنده خطرناک است البته امروز روح شهید همت و شهید باکری زنده و الهام‌بخش بسیجیان امروز است.

صفار هرندی تاکید کرد: بزرگانی که از سر غفلت این اشتباه استراتژیک را انجام می‌دهند و کلامی را می‌گویند اما به بار معنایی آن نیندیشیدند باید سخن خود را اصلاح کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امروز دیپلمات‌های موفق ما با اقتدار سر میز مذاکره می‌نشیند به قول خودشان بر شانه‌های آن افتخار‌آفرینان مذاکره می‌کنند.

صفار هرندی تصریح کرد: نه تنها افتخار‌آفرینان دیروز بلکه همین افتخار‌آفرینان امروز. وقتی دیپلمات ما خطاب به آن مردک آمریکایی که تمام ادعاهای قبلی‌شان را محمل عنوان می‌کند که گویی قراردادی نبوده، می‌گوید گوشت تن شما در منطقه زیر دندان‌های ما است این سخن به اتکای همت و باکری‌های امروز است که از همان سلسله هستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: حال چرا با این موجود ناسپاسی می‌کنید؟ چرا وقتی به اعتبار ظرفیت‌هایی که اینان برای شما به وجود می‌آوردند که می‌توانید در مذاکرات قوی صحبت کنید، آنان را متهم به فساد می‌‌کنید؟

صفار هرندی در ادامه سخنان خود گفت: همه در این مشترک هستند که در مقابل جبهه بیرونی باید یک جبهه داخلی داشته باشند که کف توافق آن دفاع از ایران است. در این صورت پذیرفته نیست برخی رسانه های داخلی آنقدر که سنگ بیرونی‌ها را به سینه می‌زنند سنگ درونی‌ها را به سینه نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه از سیمای برخی رسانه‌های داخلی‌مان گله داریم گفت: این رسانه‌ها این پرسش را جواب دهند که چرا اگر در پاریس یک فتنه‌ای سبب ضربه خوردن به گوشه‌ای از جهان غرب شود، دنیا برای اینها عزاخانه می‌شود اما وقتی در کشور ما جریان شرور تروریسم به جان مردم می‌افتد برای آنان دغدغه‌ای ایجاد نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر اینکه تنظیمات بعضی‌ها آنقدر که با بیرون آشنا است با درون آشنا نیست گفت: پس مردم حق دارند بگویند چطور راهپیمایی ۲۲ بهمن که روز ملی ایرانیان است و مثل ۹ دی نیست که بعضی‌ها تشکیک بر ملی‌ بودن آن بکنند، بعضی رسانه‌های ما حاضر نبستند تصویر این اجتماع ملی را نشان دهند اما تظاهراتی که در خارج اتفاق می افتد برای آنان ارزش ایجاد می‌کند.

 

درادامه این برنامه، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شیوه‌های دشمنان در حمله به نظام‌های مختلف گفت: اگر به چند دهه قبل بازگردیم می‌بینیم که دنیا، دنیای سلاح و تفنگ بود و ابرقدرت‌ها سلاح‌های نظامی خود را دائما به روز می‌کردند.

وی با بیان اینکه نهضت امام(ره) صحنه این معامله را تغییر داد، اظهار داشت: امام(ره) بدون سلاح و با دست‌های خالی ابرقدرت‌ها را خلع سلاح کرد و با استراتژی جنگ نرم علیه دشمنان، شاه را که مورد حمایت ابرقدرت‌های شرق و غرب بود از کشور بیرون راند.

سردار نقدی ادامه داد: به همین دلیل دشمنان تلاش کردند از روی این الگوی امام(ره) نمونه‌برداری کرده و نسخه‌ای بدلی از جنگ نرمی که امام(ره) علیه دشمنان آغاز کرده بود تهیه کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام(ره) بر دل‌ها حکومت می‌کرد، اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند که می‌توانند با تسلط بر افکار عمومی ملت‌ها آنها را مدیریت کنند و به همین دلیل دست به طراحی سناریوهای مختلف زدند.

وی ادامه داد: امروز ابرقدرت‌ها اتاق‌های جنگ خود را از پناهگاه‌های زیرزمینی به پشت استودیوهای تلویزیونی و شبکه‌های اینترنتی منتقل کرده‌اند و تلاش می‌کنند که افکار ملت‌ها را تصاحب کنند.

سردار نقدی با اشاره به وقایع فتنه ۸۸ و تلاش های دشمنان برای بهره‌برداری رسانه‌ای از این واقعه تصریح کرد: شما دیدید که در ایام فتنه چگونه سناریوسازی انجام دادند و اصلی‌ترین جنبه این سناریوسازی نیز رسانه‌ها بودند؛ البته این سناریوسازی دارای بعد عملی نیز بود و دشمنان فردی را از انگلستان وارد کشور کرده و خانمی را در مقابل دوربین‌های تلویزیونی کشتند و سیلی را علیه انقلاب به راه انداختند که نمونه آن را در ماجرای اسیدپاشی و داعش شاهد هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقایع رخ داده در پاریس و جنگ روانی علیه مسلمانان با بهره‌برداری از این واقعه اظهار داشت: اروپایی که با موج اسلام‌خواهی مواجه است راهی ندارد جز اینکه جنایاتی را به اسم اسلام در پاریس انجام دهند.

وی ادامه داد:‌ در رویدادهای پس از این حادثه می‌بینید که جامعه غرب با توسل به سحر رسانه‌ای کاری می‌کند که رژیم صهیونیستی که در تابستان همین امسال هزاران کودک، زن و مرد را به خاک و خون کشید می‌آید و در صف اول تظاهرات ضدتروریسم شرکت می‌کند.

سردار نقدی با تأکید بر اینکه فرانسه مرکز تروریست‌هاست، گفت: این کشور از اصلی‌ترین حامیان تکفیری‌ها در سوریه و عراق و همچنین حامی اصلی صدام در زمان جنگ بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید در دام این سناریوسازی‌ها بیفتیم، اظهار داشت: می‌بینیم که امروز جریان عظیمی علیه سپاه و بسیج از سوی دشمنان به راه افتاده است و دلیل آن نیز معلوم است. زیرا آنها وقتی که از آسمان قصد ورود دارند پهپاد آنها توسط نیروی هوافضای سپاه گرفته می شود و زمانی که از دریا می‌خواهند نفوذ کنند نیز سربازان آنها با خفت دستگیر می‌شوند و زمانی که داعش را به راه می‌اندازند نیروی قدس سپاه جلوی آنها را می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما امروز در برابر جبهه‌های پرتعداد رسانه‌های دشمن به پیروزی خود ایمان داریم و شرط پیروزی وحدت و همدلی است.

سردار نقدی در پایان با تأکید بر اینکه شهدا عاملی بودند که ما را با تنوع گرایش‌های مختلف در کنار یکدیگر جمع کردند، خاطرنشان کرد: بسیج رسانه فرصتی برای همدلی‌ها و همه خبرنگاران و خون‌نگارانی است که می‌خواهند از آزادی و کرامت اسلامی دفاع کنند.

 

در پایان این همایش از خانواده شهدای رسانه و جانبازان در این عرصه قدر دانی و تشکر به عمل آمد.

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.