هزینه تولید در جهت ایجاد اشتغال باید کاهش پیدا کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
شناسه : 3334
19
دکتر عزیزی : عبدالرضا عزیزی گفت: برای اشتغالزایی باید هزینه های تولید را کاهش دهیم به دلیل اینکه هزینه تولید در حال حاضر مقرون به صرفه نیست و فضا برای تولیدکننده جذابیت ندارد.
پ
پ

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در برنامه دوباره ایران رادیو گفت و گو در خصوص توسعه، پیشرفت و آبادانی در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: در حال حاضر اشتغال یکی از معضلات مهم جامعه ما و همچنین جزو دغدغه های مقام معظم رهبری و مسئولان از جمله قوای سه گانه و نمایندگان مجلس است.

وی افزود: دولت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار با اذن رهبری از صندوق توسعه ملی جهت اشتغالزایی در روستاها برداشت کرد و قرار بر این شد که این مبلغ به صورت یکجا به بانک ها پرداخت شود و بانک ها نیز این تسهیلات را در اختیار مردم قرار دهند، اما این مبالغ به صورت تدریجی به بانک ها پرداخت می شود که با این وضع بانک ها نمی توانند با سود ۶ درصد تسهیلات را ارائه دهند.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات در کشور ناشی از عمل نکردن به تعهدات است، گفت: دولت باید به صندوق توسعه ملی دستور بدهد که ۱,۵ میلیارد دلار را به ۴ بانک عامل به صورت یکجا پرداخت کند و باید بر اساس قانون مصوب شده در مجلس به این امر عمل می شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات نوید خوبی برای اشتغالزایی در روستاهاست، تصریح کرد: در شهرها نیز این تسهیلات برای ایجاد شغل پرداخت می شود با این تفاوت که سود این تسهیلات در شهرها کمی بالاتر و در حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد است.

نماینده مردم شیروان توضیح داد: جهت ایجاد اشتغال باید هزینه های تولید را کاهش دهیم به دلیل اینکه هزینه تولید در حال حاضر مقرون به صرفه نیست، فضا برای تولیدکننده جذابیت ندارد و با مشقت های فراوان در این عرصه فعالیت می کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در تولید، صادرات و کاهش واردات خلاصه می شود، بیان کرد: قریب به ۴ سال است که تولیدکنندگان مشوق های صادراتی دریافت نکرده اند و تا زمانی که این گونه ایرادات و مشکلات حل نشود نمی توان انتظار ایجاد اشتغال داشت.

۲۱ بهمن ۱۳۹۶

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.