نگاه غیر تخصصی به طرح جمعیت و تعالی خانواده دستاوردهای آن‌ را کمرنک می‌کند
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۵
شناسه : 2366
11
دکتر عزیزی : رئیس کمسیون اجتماعی مجلس با انتقاد شدید از ارجاع طرح جمعیت و تعالی خانواده به کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نگاه غیر تخصصی به طرح، دستاوردهای آن‌را کمرنگ خواهد کرد.
پ
پ
عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان طرح جمعیت و تعالی خانواده را طرحی راهگشا در راستای تدوین سیاست‌های جمعیتی کشور خواند و اظهار کرد: این طرح در صورت تکمیل و تدوین نهایی می‌تواند سندی راهبردی در تعالی کیفی خانواده در کشور باشد.

وی در رابطه با تشریح بندهایی از این طرح، افزود: رشد کیفی فرزندان خانواده‌ها از زمان لقاح تا پس از ازدواج و تشکیل خانواده و تقویت و تعمیم میزان ژن نخبگی در فرآیند بین نسلی جمعیت کشور از موضوعاتی است که در این طرح به آن تاکید شده است .

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بندهای طرح تعالی خانواده را مباحثی کاملا تخصصی عنوان و خاطر نشان کرد: نگاه غیر تخصصی به طرح، دستاوردهای آن را کمرنگ می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با با انتقاد شدید از ارجاع طرح جمعیت و تعالی خانواده به کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: عمده مفاد مطرح در طرح جمعیت و تعالی خانواده مباحث تخصصی و پزشکی است و دلیلی برای ارجاع یک طرح کاملا پزشکی و تخصصی به کمیسیون فرهنگی نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس معلوم نیست با کدام منطق طرح را به کمیسیون غیر تخصصی ارجاع داده است، خاطر نشان کرد:همانطوری که ممکن است بنده و یا اعضای کمیسیون بهداشت با مسائل تخصصی فرهنگی نا آشنا باشیم به طور قطع به همان میزان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با مسائل فنی و تخصصی پزشکی نا آشنا هستند.بنابراین ارجاع طرح جمعیت و تعالی خانواده به کمیسیون فرهگی، اقدامی خالی از دور اندیشی است.

یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.