نماینده شیروان در تشریح اقدام چهل و یکم از پروژه صد روز ۱۰۰ اقدام عنوان کرد: عضویت در آیسکو نتیجه عملکرد مثبت وزارتخانه‌های خارجه و اقتصاد
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
شناسه : 2843
13
دکتر عزیزی : نماینده شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی اظهارداشت: عضویت در آیسکو نتیجه عملکرد مثبت وزارتخانه‌های خارجه و اقتصاد بود.
پ
پ

عزیزی نماینده شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی، عضویت در آیسکو را فرصتی مغتنم برای ورود سرمایه گذاران خارجی در بورس کشور دانست.
نماینده شیروان در خصوص عضویت ایران در آیسکو که چقدر می تواند باعث رشد سرمایه گذاران خارجی در بورس کشور باشد افزود: اصل سرمایه گذاری همین بازار بورس است.
عزیزی افزود: عضویت کشور ما در آیسکو نشان از این دارد که سازمان بورس ما از استانداردهای بین المللی لازم در حوزه بازار سرمایه برخوردار است و این موضوع به خارجی ها این اطمینان و آرامش را می دهد که با فراغ بال وارد بازار بورس ایران شوند.
وی در ادامه گفت: امید است که این تعامل در طولانی مدت حفظ شود زیرا موفقیت و رشد اقتصادی کشور تا حد زیادی به ارتباطات بین المللی گره خورده است.
عزیزی با اشاره به مزیت پیوستن ایران به آیسکو عنوان کرد: در این رابطه به چند مزیت می توان اشاره کرد: ۱- حضور خارجی ها در بورس ایران. ۲- امکان استفاده از دوره های آموزشی و خدمات فنی آیسکو. ۳- پرستیژ جهانی برای بازار سرمایه ایران. ۴- باز شدن راه برای بازگشت بورس تهران به فدراسیون جهانی بورس ها.
به عقیده وی پذیرفتن عضویت ایران در آیسکو را از مزایای تعامل با کشورهای جهان دانست و گفت: بعد از توافق در برجام هم وزارت خارجه و هم وزارت اقتصاد نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امروز همین عملکرد مثبت این دو وزارتخانه باعث شده که دنیا ما را بپذیرد.

 

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.